A Canon, a Red Bull és a Red Bull gördeszkacsapata egy hétre birtokba vette a londoni Természettudományi Múzeumot, hogy a múzeum 80 millió műtárgya között gördeszkázzon, és a Canon legmodernebb képalkotó technológiáinak széles skáláját használva rögzítse a gördeszkás akciókat.
A legendás gördeszkapark tervező, Joe Ciaglia segítségével a Red Bull számos gördeszkása, köztük a hatszoros X-Games aranyérmes Leticia Bufoni, a feltörekvő sztár Lore Bruggeman és az argentin Aldana Bertran gördeszkaparkká változtatta az ikonikus teret, és egy egyszeri,
kizárólag a Canon kameráival felvett videósorozatot készítettek.
A múzeum kiemelkedő kiállításai, köztük az Ásványok Csarnoka és az ikonikus Hintze-csarnok, Hope bálnával kiegészülve egyik napról a másikra gördeszkabarát területté alakultak át: az épületben rámpákat és korlátokat állítottak fel, hogy kihasználják a tér természetes építészeti adottságait. A gördeszkások triójához csatlakozott Margie Didal gördeszkás legenda, és együtt felderítették az egész múzeumot, hogy
olyan helyeken gördeszkázzanak, amelyeken soha senki nem fog többé.
Ahhoz, hogy tökéletes pontossággal megörökíthessék ezt a fontos pillanatot, elengedhetetlen volt, hogy a helyszínen dolgozó csapat a Canon legjobb technológiájával rendelkezzen.
Kiefer Passey, a film operatőre így nyilatkozott: “A felszerelés egyik funkciója, amit nagyon élveztem, a Servo Grip volt. Egy olyan cinema objektívvel dolgozni, amely nagyon gyorsan tud zoomolni, egyszerűen csodálatos. Gyors, az autofókusz jó, és tényleg visszarepített a gördeszka-forgatás kezdeti időszakába.”
A múzeumban megörökített díszletek egyike egy “bullet-time” pillanat volt, amikor Leticia Bufoni, a Red Bull gördeszkása egy Velociraptor csontváza felett kickflip-ezett át. Ezt a technikai produkciós ügynökség, a The Flash Pack csapatával közösen, 64 Canon DSLR fényképezőgéppel örökítették meg.
A Canon EOS R5-öt naplemente után használták, mivel a gyenge fényviszonyok mellett a csapat hihetetlen hangulatú felvételeket készíthetett a gördeszkásokról a múzeumban, munkaidő után.
A Canon PowerShot V10 egy kicsi és könnyen kezelhető, könnyű, hordozható, éles képet készítő fényképezőgépként működött. A PowerShot V10 beépített sztereó mikrofonnal és nagy látószögű objektívvel rendelkezik, valamint a továbbfejlesztett képstabilizátornak köszönhetően rázkódásmentes felvételek készítésére alkalmas.
A kifinomult operatőri munka és az “utcai stílusú” felvételek tökéletes keveréke érdekében a gördeszkás legenda Margie Didal – aki sajnos megsérült, így nem tudott részt venni a forgatáson – vállalta az élő, közeli akciófelvételeket készítését egy Canon XF605 videokamerával. Az egyik operatőr így nyilatkozott: “Nagyon jó felvételeket készített, azt hiszem, ezek után már nem lesz munkánk!”
A Canon XF605 a teljesítmény és a vezérlés új szintjét nyújtja az önállóan dolgozó videósok számára, 15-szörös optikai zoommal, professzionális csatlakoztathatósággal és fejlett autofókusszal, beleértve a szemérzékelő AF-et és az intelligens fejkövetést, az XF sorozatban először.
Caitlin Black, a Cut Media igazgatója elmondta: “Egy álom vált valóra azáltal, hogy egy ilyen hihetetlen helyszínen forgathatunk, és hogy a Canonnal együttműködve örökíthetjük meg mindezt.”
Kiefer Passey, a film operatőre elmondta: “A Canon ökoszisztémájával együtt dolgozni nagyon jó volt. A képminőség páratlan, a színek tökéletesek – egyszerűen csak elvégzi a munkát, amikor arra csak nagyon rövid idő áll rendelkezésre. Ez egy igazán szórakoztató forgatás volt, mert a kreativitásra tudtunk koncentrálni egy ilyen változatos és lenyűgöző felszereléssel, hogy megvalósítsuk elképzeléseinket.”
Tyson Benton, a The Flash Pack kreatív igazgatója elmondta: “Canon-t használunk mindenhez. Megbízhatóságra és minőségre van szükségünk. Ezeket a tulajdonságokat várjuk el egy videókamerától. Az ilyen forgatásokon rengeteg dolog elromolhat – szerencsére a kamerák az egyetlenek, amelyek nem romlanak el.”
Leticia Bufoni, a Red Bull gördeszkása elmondta: “Ez egy történelmi pillanat volt a gördeszkás szcéna számára. Megszoktuk, hogy kirúgnak minket a múzeumokból vagy azok területéről, de ez alkalommal a Természettudományi Múzeum megengedte, hogy bejöjjünk és egy gördeszkaparkot hozzunk létre a kiállított tárgyak körül. Nyilvánvalóan soha nem voltak még rámpáik odabent, szóval klassz volt létrehozni mindent, és megtapasztalni ezt az egyszeri élményt. Elég ideges voltam, amikor a műtárgyaik körül gördeszkáztam. Nagy kockázatot vállaltunk, hogy elkerüljük a károkozást. Minden bizonnyal életem egyik legőrültebb éjszakája volt.”
( onBRANDS )