Az internetfelhasználók közel 95%-a használ csevegő és üzenetküldő alkalmazásokat világszerte, így ezek tökéletes helyszínt biztosítanak a márkák számára a célközönségük eléréséhez. Hogyan lehet megtalálni a megfelelő egyensúlyt a márkaajánlatok népszerűsítésére, hogy az elérje a célját, de ne legyen tolakodó? Vizsgáljuk meg a kiegyensúlyozott üzenetküldő marketing megközelítés legjobb gyakorlatait.
1. Okos tartalmak készítése
A rich média kihasználása jelentősen javíthatja a márkával kapcsolatos felhasználói élményt. Ezek a vizuális elemek vonzóbbá teszik a tartalmakat és segítenek hatékonyabban közvetíteni az üzenetet. A rich média lehetővé teszi az izgalmas és interakciókkal tarkított történetmesélést. Például
a márkák elragadó képeket és videókat oszthatnak meg
a Viberen keresztül új termékeikről. Kifejező emojikkal és CTA gombokkal ellátott üzeneteket küldhetnek a vásárlás befolyásolása érdekében, és különböző fájlokat oszthatnak meg vásárlóikkal az üzleti üzeneteken keresztül; emellett ők is testre szabják chatbotjaikat és matricákat, valamint carouseleket küldenek, hogy felkeltsék az ügyfelek figyelmét.
Továbbá elengedhetetlen, hogy
a megosztott üzenetek relevánsak és valóban értékes információkat tartalmazzanak,
amik rezonálnak az olvasók igényeire és érdeklődési körére. A promóciós tartalmakat érdemes kiegészíteni informatív és hasznos részekkel, mint például iparági hírekkel, tippekkel és egyéb insightokkal. Ez a megközelítés elősegíti a márka megítélését, megbízható forrásként, illetve ápolja a bizalmat és hűséget.
2. A közönség szegmentálása és személyre szabott üzenetek készítése
Ha üzenetküldő alkalmazásokról beszélünk, nincs olyan módszer, ami mindenki számára megfelelő. Annak érdekében, hogy a tartalom a különböző közönségszegmensekkel rezonáljon, figyelembe kell venni a demográfiai adatokat, érdeklődési köröket, viselkedésmódot és egyéb tényezőket, például korábbi vásárlások alapján történő osztályozását. Ezután érdemes készíteni személyre szabott, az egyes csoportok preferenciáira és igényeire szabott tervet. Egy tipp azoktól a márkáktól, akik üzleti üzeneteket használnak Viberen: személyre szabható a kommunikáció a CRM- vagy CDP-rendszer integrációinak segítségével. Ez a megközelítés tartalmasabb elköteleződést és magasabb konverziós arányt eredményez.
3. Gyors ügyfélszolgálat nyújtása
Ahogy egy vállalkozás termékei vagy szolgáltatásai egyre népszerűbbek lesznek, az ügyfélszolgálati csapat munkaterhelése elkerülhetetlenül megnő. Alapvető fontosságú, hogy munkájuk jól menedzselt és hatékony legyen, melyekben a következő lépések segíthetnek:
- A csapatot folyamatosan képezni kell a lehetséges problémák kezelésére, és fontos, hogy jól ismerjék a márka irányelveit és termékeit.
- Meg kell győződni arról, hogy az ügyfélszolgálat munkatársai képes arra, hogy az ügyfelek kérdéseit, aggodalmait és visszajelzéseit kezeljék vagy megválaszolják, illetve tudják, hogyan tehetik ezt meg egy üzenetküldő alkalmazáson keresztül.
- Érdemes támogatni a csapat munkáját chatbotokkal, hogy azonnali válaszokat kínáljon a leggyakrabban feltett kérdésekre, és egyszerűbben alakulhassanak ki az ügyfélinterakciók. A Viberen például a márkák chatbotokat használnak arra, hogy segítsék a felhasználókat az elérhető termékek keresésében, a szállítási feltételek áttekintésében, a munkaidő ellenőrzésében és még sok másban.
A gyors és hatékony ügyfélszolgálat nyújtásával a vállalat fokozhatja az ügyfélélményt, és egy újabb módot biztosíthat a márka és a közönség közötti kapcsolat erősítésére.
Határok felállítása a felhasználók túlterhelésének elkerülése érdekében
Annak ellenére, hogy a marketingesek a lehető leggyakrabban szeretnék elérni célközönségüket, a küldött promóciós tartalmak határainak meghatározása kulcsfontosságú.
- A felhasználók hamar idegesek vagy érdektelenek lehetnek, ha túl sok ilyen jellegű tartalmat kapnak. Éppen ezért kulcsfontosságú a megfelelő egyensúly megtalálása az informatív, vonzó és a promóciós anyagok között. A következetes ütemezés betartása segíthet ennek elérésében, miközben fenntartja a közönség érdeklődését. Azzal, hogy a felhasználóknak szabadságot adunk, hogy kedvükre foglalkozhassanak a tartalmakkal, növelhető az ügyfélélmény is. A Viberen például a márkáktól érkező összes üzenet egyetlen mappában található, ami szervezett és észszerűsített kommunikációt biztosít.
- A kétirányú kommunikáció a határok kijelölésének másik lényeges szempontja. Aktívan szükséges meghallgatni az ügyfelek visszajelzéseit, és ennek megfelelően reagálni. Ha lehetővé tesszük a fogyasztók számára, hogy hangot adjanak véleményüknek és aggodalmaiknak, az azt mutatja, hogy értékeljük az észrevételeiket, és hajlandóak vagyunk megváltoztatni az elköteleződési stratégiákat. Emellett a visszajelzések tiszteletben tartása és az azok alapján történő változtatások elégedettebb ügyfeleket eredményezhetnek, akik valószínűleg továbbra is elkötelezettek maradnak a márka iránt.
- Végezetül pedig elengedhetetlen folyamatosan figyelemmel kísérni, hogyan reagálnak az emberek a márka marketingtevékenységére, és szükség szerint módosítani a stratégiát. Ha szemmel tartjuk az olyan mérőszámokat, mint a megnyitási arányok, az átkattintási arányok és a felhasználói visszajelzések, értékes betekintést nyerhetünk abba, hogy mennyire működik a jelenlegi megközelítés. Ha folyamatosan figyelemmel kísérjük a közönség preferenciáit és reakcióit, megalapozott döntéseket lehet hozni az üzenetek gyakoriságáról, tartalmáról és időzítéséről. Ez a proaktív megközelítés segít elkerülni a fogyasztók túlterhelését.
A közönség bevonása túlterhelés nélkül az üzenetküldő alkalmazásokban egy elérhető cél, amely jelentősen növeli a márka elérését és elősegíti a tartalmas kapcsolatok kialakulását. Ha kiegyensúlyozott megközelítést alkalmazunk, meggyőző tartalmat hozhatunk létre, és figyelembe vesszük a közönség preferenciáit, akkor kihasználható az üzenetküldő alkalmazások ereje, hogy úgy léphessünk kapcsolatba az emberekkel, mint még soha.
Szerző: Noa Bar Shay, a Rakuten Viber partneri ügyfélkapcsolatokért felelős vezető igazgatója
( onBRANDS )