A YouTube mostantól lehetővé teszi az arra jogosult tartalomgyártók számára, hogy Magyarországon is aktiváljanak olyan új, rajongói finanszírozási funkciókat, mint a Super Chat, Super Thanks, Super Stickers és fizetős csatornatagság.
“A tartalomgyártók a YouTube éltető elemei, éppen ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy a YouTube felületének használata igazán kifizetődő legyen számukra – alkotói, érzelmi és pénzügyi szempontból egyaránt. Reméljük, hogy az új, szélesebb körű befogadást lehetővé tévő jogosultsági kritériumokkal azokat a felhasználókat is támogatni tudjuk, akik még YouTube karrierjük elején járnak, és segíthetünk megnyitni az utat a tartalomgyártók egy új generációja előtt.” – mondta Kovács Péter, a Google iparági menedzsere.
A rajongói finanszírozást lehetővé tévő (Fan Funding) funkciók Magyarországon mostantól olyan alkotók számára lesznek elérhetőek, akik:
- Legalább 500 feliratkozóval rendelkeznek
- Minimum 3 publikus videót feltöltöttek az elmúlt 90 napban
- Legalább évi 3000 órányi megtekintéssel vagy az elmúlt 90 napban legalább 3 millió Shorts megtekintéssel rendelkeznek
- Jelenleg nem érintettek a YouTube Közösségi Irányelveinek (YouTube Community Guidelines) megsértéséért járó figyelmeztetésben
A rajongói finanszírozási funkciók alapvető célja a közösségi szerepvállalás és a felhasználókkal való kapcsolatteremtés elősegítése. A Super Chat & Super Stickers például lehetővé teszi a nézők számára, hogy élénk színű üzeneteket és matricákat vásároljanak és osszanak meg az alkotók által indított élő közvetítések és premier videók során. A videós tartalmak megtekintése közben rögzíthető reakcióknak köszönhetően a rajongók úgy támogathatják kedvenc alkotóikat, hogy kitűnnek a tömegből, a tartalomgyártók pedig azonosíthatják és kapcsolatba léphetnek leglelkesebb követőikkel, miközben további bevételekhez juthatnak.
A Super Thanks egy igazán egyszerű módja annak, hogy a felhasználók köszönetet mondjanak és kifejezzék elismerésünket az alkotók és tartalmaik iránt. E funkció segítségével ugyanis a nézők színes hozzászólásokat tűzhetnek ki a kommentszekciókban, szórakoztató és kreatív módon jelezve támogatásukat. Ennek eredményeként pedig a tartalomgyártók is láthatják a munkájukkal kapcsolatos pozitív visszajelzéseket, melynek további közösségépítő ereje van.
Ami a csatornatagságot illeti, e funkció lehetővé teszi a nézők számára, hogy havonta ismétlődő fizetés útján csatlakozzanak az általuk követett tartalomgyártók csatornáihoz, ezután pedig olyan, kizárólag csatorna tagok számára rendelkezésre álló előnyökhöz jussanak, mint a jelvények, emojik és egyéb szolgáltatások, illetve exkluzív tartalmak. Az alkotók a YouTube Studio “Earn” fülén keresztül tekinthetik meg ezeket a funkciókat, ahol azt is láthatják, hogy rendelkeznek-e a használatukhoz szükséges hozzáférési jogosultsággal. Amint egy alkotó jogosulttá válik a jelentkezéshez, a YouTube automatikus tájékoztató e-mailt küld számára. Az, hogy a jelenleg csatlakozásra jogosult tartalomgyártók 100%-a megszerezze hozzáférését az új funkciókhoz, akár négy hétig is eltarthat.
A YouTube Partnerprogram az egyik első bevételmegosztási modell az interneten. Azok a tartalomgyártók, akiknek feliratkozói meghaladják az 1000 főt és az elmúlt 365 napra vonatkozóan 4000 órányi nézettséggel rendelkeznek (vagy 10 millió Shorts megtekintéssel az elmúlt 90 napban), továbbra is részesednek a hirdetésekből és a YouTube Premiumból származó bevételekből. A rajongói finanszírozási funkciókat (Fan Funding Features) a YouTube tavalyi Made On YouTube bejelentéseinek keretében mutatták be.
( onBRANDS )