EFFIE 2023 – 55 PÁLYAMŰ A DÖNTŐBEN

Ismét rangos díjátadón ünnepelhet a szakma.

A nemzetközi Effie standard szerinti kétfordulós zsűrizés eredményeként döntőbe jutott 55 sikeres pályamű szállt idén ringbe 27 kategóriában a Bronz, Ezüst, Arany Effie díjakért, valamint az Arany Effie díjazottak közül is a legkiemelkedőbbnek járó Platina Effie-ért.

A nyerteseket a november 27-i Díjátadó Gálán hirdeti ki az Effie Awards Hungary.

A teljesítmény globális szimbólumaként számon tartott Effie az egyetlen olyan szakmai megmérettetés, ahol a marketing célok hatékony megvalósítása áll a középpontban. A verseny lebonyolítását a nemzetközi Effie mellett közjegyző is felügyeli.

A Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében az idén 22 éves hazai Effie-re nevezni ezúttal 2021. június 1 – 2023. május 31. között Magyarországon megvalósított marketingkommunikációs aktivitással lehetett, a nemzetközi Effie standard előírásának megfelelő nevezési rendszerben. Újdonság volt az idei versenyen, hogy azokkal a pályaművekkel is nevezhettek a csapatok – csakis érdemben kiegészített, módosított formában -, amelyek a tavalyi Effie2022 versenyen indultak, de nem lettek Finalist díjasok, valamint megfeleltek a 2023-as kiírás feltételeinek.

A 100 fős szakmai zsűrinek most még nehezebb dolga volt: a tavalyinál egyharmaddal több nevezés érkezett. A bíráló testületben a nemzetközi előírásoknak megfelelően hazai szaktekintélyek foglaltak helyet, az előírt arányban és módon képviselve az ügyfél- ügynökségi oldalt, a kutatás, oktatás és a média területét. A Platina díj odaítéléséről külön zsűri dönt.

Az idei versenyen a legtöbb döntős pályaművet az ACG, A Hatodik Szék, a Bold, a Lounge Design, a Mito, a Red Lemon, és a Wavemaker tudhatja magáénak.

A legtöbb döntős pályamű a Bevezető kampány, a Pénzügyi szolgáltatások, a Telekommunikációs szolgáltatások, Branded content, az Image, az Egyéb fogyasztási cikkek, az Adatvezérelt marketing, és a Társadalmi Célú Kampányok – CSR kategóriában várja a Bronz, Ezüst, Arany Effie helyezéseket. Minden döntőbe jutott nevezés már biztos pontszerző a nemzetközi Effie Index hatékonysági világranglistán, az Arany Effie-t nyert pályaművek pedig indulhatnak a Global Best of the Best Effie megmérettetésen is.

A legeredményesebb hazai nevezők az Effie Indexen elért pontjaik alapján az Effie Awards Hungary Hatékonysági Ranglistáján is szerepelnek.

Az idei díjazottakat, valamint teljesítményük alapján az Év Leghatékonyabb Megbízója és az Év Leghatékonyabb

Ügynöksége elismeréseket november 27-én hirdeti ki az Effie Awards Hungary, ezúttal a Budavári Lovardában tartandó, nagyszabású 300 fős ünnepélyes Díjátadó Gálaesten – a szervezők ez alkalommal is az esemény rangjához méltó zenei közreműködővel és vendéglátással készülnek.

A Gálaestre jegyek október 25-ig „villám” áron, azt követően október 26-tól november 13-ig standard áron igényelhetők a www.effie.hu weboldalon.

Az Effie Awards Hungary 2023 főtámogatói: Aleph, atmedia, Renault, Coca-Cola, TV2, Mastercard, Publimont

Zsűritámogató: Ipsos

Gálatámogatók: New Age Advertising/Cinema City, Publimont

Együttműködő partnerek: portfolio.hu, onBRANDS, mmonline, Digital Hungary

Az Effie díj egy globális, egyedülálló, komplex rendszer, amelyből az egész marketingkommunikációs iparág profitál. Tükröt tart, értéket közvetít, fejlődésre ösztönöz, felhívja a figyelmet a nagyszerű ötletekre, újszerű gondolkodásmódra inspirálva a következő évek marketing szakembereit is.
( onBRANDS )