MEGJELENT AZ ELSŐ MARKETING TRENDBOOK

A kiadvány szerkesztői a kezdeményezéssel hosszú távra terveznek.

A Magyar Marketing Szövetség kiadványa nyomtatott formában megvásárolható, illetve ingyenesen le is tölthető a trendbook.marketing.hu oldalon. A Marketing Trendbook a tervek szerint ezentúl kétévente jelenik meg, célja pedig, hogy a lehető legfrissebb tudást gyűjtse össze és ossza meg. 

A Marketing Trendbookban 147 szerző, 24 rovatvezető, 26 rovatban és összesen 420 oldalon mutatja be az üzleti, társadalmi, környezeti kihívásokra reflektáló trendeket. A kiadvány több hónapig készült a hazai marketingszakma összefogásaként, a szakértők a szektor különböző területeiről, megrendelői, ügynökségi oldalról és kapcsolódó területekről kerültek ki.

„Büszkék vagyunk rá, hogy példaértékű összefogás keretében 147 magyarországi marketingszakember és üzleti döntéshozó segítségével jött létre ez a kiadvány. A Trendbook helyzet- és jövőképet ad, valamint iránytűként funkcionál minden fejlődni akaró egyén és szervezet számára. Amíg a marketing segít eligazodni a megváltozott világunkban, addig a Trendbook irányt mutat a marketing világában. A kiadványban részletesen bemutatjuk a marketing szerepeit, egyúttal egy ilyen nagyszabású kötet segít abban is, hogy megerősítse a marketing reputációját és a szakmai identitásunkat is. A kiadvánnyal az a célunk, hogy láttassuk a marketing megváltozott szerepeit az üzleti és társadalmi értékteremtésben, teljeskörűen bemutassuk a marketing legfontosabb területeit globális és hazai szinten is. Illetve szeretnénk egy szakmai összefogást teremteni a tudás megosztásáért, és mindezt a tudást könnyen elérhetővé tenni.” – mondta Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke.

A reputáció erősítése azért kiemelten fontos kérdés, mert a marketing üzleti eredményességet és társadalmi értéket létrehozó ereje leginkább akkor mutatkozik meg, ha az a szervezeteken belül kiemelt stratégiai, menedzsmenti, illetve üzletfejlesztési szerepet kap, túlmutatva a végrehajtó, puszta értékesítést támogató funkciókon.

Ez foglalkoztatja a szakértőket

Bánhegyi Zsófia, a Marketing Trendbook ötletgazdája és szakmai projektvezetője, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja hozzátette: „Régóta várt a hazai marketingszakma erre a kiadványra, amelyet soha nem látott összefogás keretében hoztunk létre, és hiszem, hogy igazi értéket teremtett a kezdeményezés. A kiadvány átöleli azokat a területeket, amelyek a szerkesztők szerint ma a marketing világát alkotják. Az időszerűségét azt is mutatja, hogy az elmúlt öt évben talán többet változott a marketing világa, mint az elmúlt 20 évben összességében. Egészen messze kezdünk kerülni a kizárólag purpose alapú márka hangoztatástól, rövid távú tranzakciókra épülő kampányvilágtól, és egy új, holisztikusabb megközelítés felé indulunk.”

A kötetben szereplő tartalmak többek között olyan változatos témákkal foglalkoznak, mint a mesterséges intelligencia szerepe, a generációk közti különbségek, a generációmenedzsment, az influenszerkommunikáció kihívásai és jövője, az omnichannel stratégia, a social média, a marketing szuperereje vagy az adatvezéreltség.

Még vonzóbbá válhat a marketing

Hinora Ferenc elmondta, hogy a kiadvány célcsoportja széles: szeretnék elérni vele a marketing- és kommunikációs szakma szereplőit a kkv-szektortól a nagyvállalatokig, a felsővezetőket, vállalati döntéshozókat, hogy megmutassák a marketing jelentőségét, a fiatal pályakezdőket, felsőoktatásban tanulókat, hogy vonzó jövőképet mutassanak. Illetve minden olyan érdeklődőt, akik gyakorlati tudást szeretnének kapni és szeretnék megismerni, hogy kik a meghatározó szereplői a hazai marketingnek és hol tart a szakma.

A Marketing Trendbook nyomtatott formában megvásárolható, illetve ingyenesen le is tölthető erről a linkről: trendbook.marketing.hu. A weboldalon az egyes tartalmak rovatonként és szerzőként is szűrhetőek.

A Marketing Trendbook szerkesztői, rovatvezetői:                                                 

  • Román Balázs, főszerkesztő
  • Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, az MMSZ Elnökségi tagja
  • Bujáki Zsolt, kommunikációs igazgató
  • Dr. Katona Norbert, a Neumann János Egyetem egyetemi docense, MMSZ tagozatvezetője
  • Dr. Papp-Váry Árpád, az MMSZ alelnöke, a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) marketing-mesterképzésének vezetője
  • Éless Dénes, a Szerencsejáték Zrt. sportmarketing-vezetője
  • Hampuch Richárd, a BETONE Media vezérigazgatója
  • Harcsa Beáta, a Bonafarm stratégiai és marketingigazgatója
  • Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója
  • Jakab Zsófia,  a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese
  • Juhász Péter Tibor, a Vodafone és a DIGI márkaigazgatója
  • Klenovszki János, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó ügyvezető igazgatója
  • Kósa Margó, Miniszteri Tanácsadó a Kulturális és Innovációs Minisztériumban
  • Kovács András Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője
  • Kölcsei Gergely, a Tomorrow Reklámügynökség társalapítója és tulajdonosa
  • Lobenwein Norbert, fesztiválszervező VOLT, Sound, STRAND; a B my Lake egyik alapítója, Akvárium Klub egyik tulajdonosa és vezetője
  • Márton Katalin, a Praktiker HR&CSR igazgatója
  • Mérő Ádám, a The Coca-Cola Company, consumer & shopper CX directora
  • Németh Flóra, a Magyar Telekom PR & Content Product Ownere
  • Pellion Ágnes, az EY brand, marketing- és kommunikációs vezetője
  • Salem Dániel, a The Heineken Company globális kategóriamenedzsere
  • Steigervald Krisztián, generációkutató, tréner
  • Tőrös Balázs, kommunikációs tanácsadó, tartalomgyártó
  • Van Der Wildt Nikolett, a Szentkirályi Magyarország fenntarthatósági és PR-vezetője
  • Varga G. Gábor, az Uniomedia tartalom- és PA-igazgatója

 

A Marketing Trendbook Védnökei:                                                                    

  • Bonafarm Csoport
  • Diego Kft.
  • Euronics Kft.
  • Libri-Bookline Zrt.
  • Szerencsejáték Zrt
  • VELUX Magyarország Kft.

( onBRANDS )