MEGÚJULT AZ IAB HUNGARY DIGITÁLIS MARKETING SZÓCIKKEKET GYŰJTŐ SZAKSZÓTÁRA

Az IAB Hungary megújult fogalomtára a digitális marketing 450 szakkifejezésének definíciójával jelent meg.

A szócikkek összegyűjtésében, magyarázatainak aktualizálásában a szervezet munkacsoportjaiban dolgozó számos hazai, digitális marketinggel foglalkozó cég képviselője vett részt. Az új platform a Pressonline CMS alkalmazással készült.

Az IAB Hungary 2019-ben nyitotta meg weboldalán szakmai szótárát, amely a kommunikációs ipar legfontosabb kifejezéseit gyűjtötte össze.

A szótár 2023 őszére új arculatot, átláthatóbb, felhasználóbarát kezelőfelületet kapott,

és számos új, a kutatásokban, szakmai publikációkban is egyre gyakrabban használt szakkifejezés definíciójával gazdagodott.

A korábbi szócikkek aktualizálásában és az új kifejezések magyarázatainak szövegezésében az IAB Hungary több szakmai közössége is részt vett, a fogalmak ellenőrzését a Standardizálás Munkacsoport végezte.

A szotar.iab.hu címen elérhető gyűjtemény jelenleg négyszázötven szócikket tartalmaz ábécésorrendben, tíz tematika mentén szervezve: az analitikától kezdve az influencer marketingen át a programmatic területén használt kifejezéseket is beleértve.

“A megújult szótárat folyamatosan bővítjük, a meglévő szócikkeket pedig időről időre aktualizáljuk. A digitális marketing területén dolgozók munkáját és a felsőoktatásban tanuló diákok tájékozódását egyaránt szeretnénk segíteni azzal, hogy egy felhasználóbarát felületen elérhető, könnyen böngészhető, pontosan definiált, szakmailag lektorált szócikkeket tartalmazó gyűjteményt teszünk elérhetővé számukra” – fogalmazott Fináczy Dóra, az IAB Hungary szakmai vezetője.

Az IAB Hungary megújult szótárfelülete a mobil tartalomfogyasztásra is optimalizált SaaS (Software as a Service) alapú Pressonline CMS alkalmazására épült.

“A háttérben futó szoftver lényege és célja, hogy egy önálló, wikijellegű oldalt vagy egy már létező portál új aloldalát minél gyorsabban, programozó közreműködése nélkül lehessen elkészíteni, publikálni és folyamatosan adminisztrálni. Egy, a keresők által is látható módon újraszerkesztett, publikált PDF vagy egy hasznos, technológiailag is korszerű tudástár automatizálható SEO-val nagyon jó megoldás a tartalmak eredményesebb hasznosítására, fenntartására, miközben forgalmat tud terelni a többi aloldalra is” – tette hozzá Szenes Gábor, az IAB Szótárát is készítő Pressonline alapító tulajdonosa.
( onBRANDS )