Az 53 féle vitaminból álló termékcsaládnak 35 ország élelmiszeripari jogi követelményeinek figyelembevételével kellett megálmodnia az egymástól megkülönböztethető, mégis egységes csomagolást.
Idén összesen 3471 db pályamű érkezett a dizájnszakma Oscarjaként emlegetett Red Dot Awardra. Igen erős mezőnyben kapta az elismerést termékdizájn kategóriában a magyar Nutriversum. A verseny rangját jól mutatja, hogy olyan márkák is díjazva lettek az idei évben, mint az Apple, a Ferrari vagy a Bosch.
Letisztultság, egyszerűsített színhasználat, lekerekített dizájnelemek vagy apró, barátságos üzenetek jellemzik a Nutriversum megújult csomagolását, hiszen a tervezés során
a márka legfontosabb értékeit vették figyelembe: minimalizmus, barátságosság és fenntarthatóság.
„Dizájn szempontjából a legnagyobb kihívás az volt, hogy hogyan tudunk egy termékcsaládon belül 53 féle terméket megkülönböztetni egymástól úgy, hogy azok mégis egységesek maradjanak. Olyan illusztrációt kellett találnunk, amely elég nagyszámú variációt tesz lehetővé és sokféle termékhez illeszthető.” – mondta Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.
A tervezés során szem előtt kellett tartani az élelmiszeriparra jellemző rengeteg jogi kötelezettséget, amelyek sok esetben országonként eltérnek. Így a dizájn megalkotásánál törekedni kellett arra, hogy minden szempontból megfeleljen a márka azon országok élelmiszerjelölési elvárásainak, ahol forgalmazzák a termékeiket. Például nem használhattak olyan piktogramokat vagy szavakat a csomagoláson, amelyek tévesen azt a látszatot kelthetik a fogyasztóban, hogy a táplálékkiegészítő helyettesítheti az egészséges életmódot vagy a kiegyensúlyozott táplálkozást.
“Sokan bele sem gondolnak, hogy mennyire nehéz egy olyan dizájnrendszert megalkotni, amiben meg lehet különböztetni egymástól több száz cikkelemet úgy, hogy közben mégis egy egységet alkotnak. Fontos szempont volt, hogy olyan csomagolást tervezzünk, amelyet egy család szívesen elől hagy a konyhapultján, mert díszíti a konyhát. A dolog nehézségét jól mutatja, hogy ugyan az idei megújulásunk “csak” egy ráncfelvarrása volt a márkának, mégis közel 1,5 évig dolgozott rajta a csapat.” – tette hozzá Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője.
A dizájn mellett a
fenntarthatóságot szem előtt tartva
a csomagolóanyag kiválasztásánál is egy teljesen új koncepciót hozott a Nutriversum. A mindenki által ismert vitaminos dobozok helyett a vitaminjaik 100%-ban újrahasznosítható, simítózáras tasakokba kerültek. Ezzel a megoldással éves szinten körülbelül 2 tonnával kevesebb műanyaghulladékot termelnek. Ezt a csomagolóanyag súlyának csökkentésével érik el, hiszen egy klasszikus vitaminos doboz súlya átlagosan 25 gramm, az új megoldásuk pedig csupán 5 grammot nyom. Ez a súly- és méretbeli csökkenés közvetlenül hat a szállíthatósági és raktározási tényezőkre is, ami tovább erősíti a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvéseiket.
Emellett októbertől hulladékgyűjtő állomásokkal találkozhatnak a Nutriversum üzleteibe betérő vásárlók. Ezzel a kezdeményezéssel szeretné motiválni a vásárlóit a Nutriversum az elhasznált műanyag- és fémhulladék szelektív gyűjtésére, amelyekért cserébe egyedi kedvezményeket vagy termékeket kapnak a vásárlók. A mostani innováció egy hosszú távú stratégia része, melynek célja, hogy
a Nutriversum fenntartható márkává váljon a táplálékkiegészítők piacán.
Alkotók:
A dizájn tervezése inhouse történt, a Nutriversum marketingosztálya által.
- Fetter Ármin – marketing vezető
- Bali Zsófia – art director
- Pekár Áron – grafikus
- Németh Martina – grafikus
( onBRANDS )