A nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is átalakultak az irodahasználati szokások. Felértékelődött az élhetőség, egyre fontosabbak a dolgozók feltöltődését, a munkahelyi szünetek tartalmas eltöltését szolgáló megoldások, miközben a munkaadók egyre több trükköt vetnek be, hogy vonzóvá tegyék az irodai munkát.
A nemzetközi tapasztalatok szerint az irodák élhetőségét döntő mértékben befolyásolja, hogy a dolgozók milyen közösségi terekben, helyszíneken, milyen aktivitásokkal tudják feltöltődésre, pihenésre felhasználni a munkahelyi szüneteket. A Harvard Business Review-ban megjelent tanulmány szerzői megállapítják, hogy az igények változásával egyre fontosabbá váltak a természetes belső kertek, a levegős teraszok, a pihenést, elvonulást, vagy akár a játékos, szórakoztató kikapcsolódást szolgáló helyiségek. Ezek a kollaborációs terek a home office napok számának emelkedésével felértékelődtek, de az otthoni munkavégzés hatással van az egy, az éppen az irodában tartózkodó dolgozóra eső terület növekedésére is. Mindez egybecseng az ICON belső, saját property managerei körében végzett felmérésének eredményeivel.
A cég által kezelt irodaházakban a bérlők jellemzően közös rendezvényhelyszínek, kávézók, pihenő helyiségek, vagy éppen sportolásra alkalmas szobák kialakításával ösztönzik jobb teljesítményre a munkatársakat. Az önálló masszázs, LEGO, jóga vagy imaszoba ma még inkább kivételnek, a baba-mama szoba pedig ritkaságnak számít, de a jövőben ezekkel az igényekkel is számolni lehet.
„Az ICON folyamatosan nyomon követi a nemzetközi és hazai irodahasználati trendek változásait, kiemelten fontosnak tartja, hogy naprakész ismeretekkel rendelkezzen a bérlői igények, elvárások alakulásáról. Cégünk szakértői csapata a bérlőkkel fenntartott jó viszonynak és párbeszédnek köszönhetően a legváltozatosabb igényekre is képes gyorsan, rugalmasan reagálni. A cél az, hogy a bérlők vonzóbbá tegyék, optimalizálják az irodahasználatot, erősítsék dolgozóik elégedettségét” – mondja Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON Real Estate Management property management szenior igazgatója.
A munkaadók méretük, tevékenységi körük, lehetőségeik és kreativitásuk függvényében változatos módszerekkel próbálják visszacsábítani a dolgozókat az irodákba. A gyümölcsnap, a masszázs, a kutyák beengedése, meghatározott napokon teljes étkezés biztosítása ma már elterjedt megoldásnak számít, de vannak, akik sportnapokat szerveznek, korlátlan étel és üdítőfogyasztást biztosítanak, minigolf pályát vagy napozóteraszt alakítanak ki. Jól látszik, hogy amellett, hogy vonzó munkavégzési hellyé tegyék az irodát, a munkáltatók számára munkavállalóik hatékonyságának növelése egyre fontosabbá válik.
( onBRANDS )