ÍGY KELLENE KOMMUNIKÁLNIA A CÉGEKNEK A Z GENERÁCIÓVAL

A 30 év alatti Z generációnak már fogyasztóként és a munkaerőpiacon is egyre meghatározóbb szerepe van.

Sok cég még mindig küzd a megszólításukkal, megnyerésükkel. A start it @K&H startup inkubátorban fejlődött Diverzum azonban nemcsak elérte őket, hanem közösséget is épített számukra. Így lett a néhány évvel ezelőtt született ötletből mára egy, a hazai diákság több mint negyedét aktivizáló vállalkozás, aminek a sikerét most más startupok is megismételhetik!

Egyre nagyobb a rés a 12-18 év közötti Z generáció és a 30 év felettiek, azaz az Y és X generáció között. Annak, hogy nehezen találják meg egymással a közös hangot, nem csupán az az oka, hogy a fiatalok eltérő nyelvezetet, kifejezéseket használnak. Sokkal inkább arról van szó, hogy a Z generációt már olyannyira másként kell megszólítani, hogy azt néha még a csupán pár évvel idősebb Y generáció tagjai sem tudják megugrani.

a Z generációs mesterhármas: hol, hogyan és mit?

A természetes jelenség mellett, hogy saját, a korosztályra jellemző szóhasználatuk van, olyan platformokon kommunikálnak, mint például a Discord, a Twitch, a BeReal, no és persze a TikTok, amelyeknek használatába a Z generáció természetesen „belenő”, a korábbi generációknak azonban idő, energia és nem kis elszántság a platformok megismerésébe beletanulni. Emellett pedig azok a témák is igen eltérők, amelyek felkeltik a Gen Z figyelmét, ami nemcsak az életkorból fakad, hanem abból is, hogy ez a korosztály az általános tudás helyett inkább a hozzá közel álló egy-két dologban merül el mélyebben. Mindezek a sajátosságok különösen fontosak azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt a korosztályt akár vásárlóként, akár munkavállalóként el szeretnék érni.

a személyes kötődés továbbra is fontos

„Másra vagyunk érzékenyek. Számunkra elengedhetetlen az interakció, a visszajelzés, a választás, hogy mi döntsük el, mikor és melyik tartalomra vagyunk kíváncsiak. Emiatt a Z generáció sokszor azt érzi, hogy nem értik meg. Hiszen a tőlük idősebbek azt szokták meg, hogy ők igazodnak egy közösség elvárásaihoz, míg mi éppen fordítva: ahhoz a közösséghez csatlakozunk, amelyikkel azonosulni tudunk, aki megért minket, ahhoz viszont nagyon is ragaszkodunk. Mi éppen erre alapoztunk több mint két éve és indítottuk útjára a diákoknak szóló Diverzum szolgáltatást, hogy hidat építsünk a márkák a generációnk között.” – mondta Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A diákkedvezményt nyújtó szolgáltatásnak ma már több mint 185 ezer tagja van, azaz a hazai diákság 28 százaléka. Tehát nem „csupán” egy startupot, hanem egy óriási közösséget is építettek, köszönhetően annak a tartalomnak, amellyel a korosztályukat szeretnék segíteni a tudatosabb vásárlói döntések meghozatalában. Példájuk azonban más cégek számára is tanulságos lehet arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet és érdemes kommunikálni a mai fiatalokkal:

  • egy képernyő mindenek felett: a mobiltelefon a legfontosabb és szinte az egyetlen felület, ahol mindent (is) intéznek, így arra optimalizálva kell minden céges megjelenésnek működnie
  • interaktív kommunikáció: ez nem az a generáció, amelyre csak úgy „ráöntheted” az információkat, ők ugyanis kérdeznek, véleményük van, részesei akarnak lenni a közösségnek
  • nyitottság: legyünk nyitottak a korosztály számára érzékeny témákra
  • őszinteség és átláthatóság: maradjunk hűek a saját márkánkhoz, stílusunkhoz, mert ezt a korosztályt nem tudjuk átverni, nem érdemes a szlengjüket utánozni
  • a válasz nem választás: soha ne értékeljük alul a válaszadás fontosságát

A Diverzum fejlődését is segítő start it @K&H, Magyarország legnagyobb vállalati inkubátorprogramja is egyfajta közösség az innovátorok számára, ami most ismét várja azokat csapatokat, akik üzleti ötletüket sikeres vállalkozássá szeretnék formálni, vagy a már meglévőt gyorsabban fejleszteni, nemzetközi piacra vinni. A digitális innovációkra fókuszáló, ám iparágfüggetlen startup inkubátor március 1-jéig várja a jelentkezőket, hogy szakmai mentorokkal, technológiai szolgáltatásokkal, a már sikeressé vált startupok tapasztalataival és kapcsolatépítő eseményekkel is segítse szintlépésüket.
( onBRANDS )