BABAÁPOLÁS ÉS PELENKA AZ ONLINE VILÁGBAN

160 ezer kisgyerekes háztartás online is vásárol babaápolási terméket.

Babaápolással kapcsolatos, előzetes tájékozódás terén pedig már minden 4. vásárló a webáruházaktól vár segítséget. A legismertebb online kereskedők listáját babaápolás terén a Pelenka.hu vezeti – derül ki a GKID és a Pelenka.hu közös kutatásából, melyet 6521 fős, internetezőkre és online vásárlókra reprezentatív válaszadói mintán készítettek.

370 ezer 3 év alatti gyermek van Magyarországon

A KSH statisztikái szerint Magyarországon a 3 év alatti gyerekek száma meghaladja a 370 ezer főt. Közülük a GKID és a Pelenka.hu friss kutatása alapján mintegy 180 ezer olyan családban él, ahol a szülők rendszeresen vásárolnak online is. Ez háztartás méretre vetítve kb 160 ezer kisgyerekes háztartásnak felel meg, körükben pedig a babaápolással kapcsolatos online beszerzések is egyre népszerűbbek.

Az FMCG-n belül a babaápolási termékek beszerzése terelődik át leginkább az online térbe

A GKID mérései szerint az FMCG termékek online piaca 2023-ban már elérte a 195-200 milliárdos szintet. A terület sajátossága ugyanakkor, hogy az online csatorna súlya mindössze alig 2% a teljes forgalomból, mivel a vásárlók számára a beszerzés gyakorisága és az elérhető, közelben lévő boltok száma miatt sokszor egyszerűbb és gyorsabb alternatíva beugrani egy útba eső boltba. Ez alól a drogéria cikkek, különösen a babaápolási termékek jelentenek egyre inkább kivételt.

„A kisgyermekes vásárlók babaápolási terméket, pelenkát ugyan még elsősorban személyesen vásárolnak, azonban a termékek beszerzése az online térben is már csaknem ugyanennyire népszerű (54% vs 46%). Ilyen magas online súllyal egyetlen más FMCG termékkör se rendelkezik” – összegzi a piaci folyamatokat Cserjés-Kopándi Ildikó a kutatást készítő GKID partnere.

„Az online és offline beszerzési csatornák vegyes használata mára teljesen általános lett a babaápolási termékkörben, miközben a vásárlására kizárólag hagyományos, bolti csatornákat használók aránya már bőven 10% alá került” – folytatja az összegzést GKID partnere.

Érdekesség, hogy várandós anyukák, valamint a legkisebb, 1 év alatti gyermeket nevelő vásárlók körében már át is vette a vezetést az online beszerzési csatorna a maga 51%-os arányával.

„Az 1 év alatti gyermeket nevelő családok esetében felértékelődik az online vásárlás nyújtotta kényelem és kiszámíthatóság, a széles választék, az extra nagy kiszerelések elérhetősége, valamint a gyorsaság. A vásárlási forrásokban zajló trendforduló a Pelenka.hu vásárlók körében még szemléletesebb, vásárlóink körében már 87% számára az online csatorna az elsődleges beszerzési forrása a babaápolási termékeknek” – foglalja össze az online vásárlás melletti előnyöket Csereklei Zoltán, a Pelenka.hu alapítója.

Már a tájékozódás kapcsán is fontos szerepe van a webáruházaknak

Az anyukák babaápolással kapcsolatos, előzetes tájékozódási forrásai között is élen vannak az online felületek, és minden negyedik anyuka már kifejezetten a webáruházakat használja erre a célra.

„Leginkább hasznos tanácsokat, tippeket, termékismertetőket és korábbi vásárlók véleményét keresik, de népszerű tájékozódási pontok a videók, blogcikkek és szakértők válaszait összegző rovatok is” – sorolja a webáruházaktól elvárt, tartalomhoz köthető igényeket Cserjés-Kopándi Ildikó.

A legismertebb babaápolási webáruház a Pelenka.hu

A 3 év alatti gyermeket nevelő online vásárlók körében a GKID mérései szerint a babaápolási termékek piacán a legismertebb online áruházak listáját immár a Pelenka.hu vezeti (22,7%-os ismertségi értékkel), megelőzve a két legnagyobb drogéria láncot (a Rossmann 20,5%-on míg a dm 19,6%-on áll).

A Pelenka.hu forgalom tekintetében is felveszi a versenyt a legnagyobb online FMCG szereplőkkel. A GKID és a Mastercard tavaly májusban publikált eTOPLISTA rangsora alapján a 6. legnagyobb webáruház volt a magyar online FMCG mezőnyön belül, a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú cégként. Az eTOPLISTA rangsorban nevesített, mintegy 29 e-kereskedő közül 2022-ben a Pelenka.hu nevéhez volt köthető a legnagyobb (105%-os) éves növekedési ütem is.
( onBRANDS )