( A kép csak illusztráció, Egyensúly Intézet)
“Lehetett érezni a fogyasztók gazdasági nehézségeit.” Az állítás sokszor elhangzott és igaz. Azt nem szeretem, amikor általánosságban kijelentik, hogy az emberek nem választanak márkákat.
A helyzet az, hogy válságban, vagy válság után is az erős márkák maradnak fent a fogyasztók mentális térképén!
Azt is mondják és értem is, hogy elindult a “lefelé vásárlás”. DE! Lefelé is márkák vannak, lehet hogy gyengébb minőségben és olcsóbban, de márkák.
Az egy tévhit, hogy egy márka az mindig drága és kiváló,
nem ettől márka egy márka. Ha más nem, akkor a sajátmárkás ( a nevében is benne van) termékek forgalmazója is egy márka, tehát akkor is márkaválasztás van.
Tehát így, vagy úgy, a márkák jelentősége nem csökken!
A “felefelé vásárlás”- tól is hangosak lesznek a márkához értők?
( Kőszegi András )