FELFORGATJA A CSOMAGAUTOMATÁK PIACÁT A SAMEDAY

Tovább bővítik a magyarországi easybox hálozatot.

Jelentős hálózatbővítési stratégiát jelentett be a házhoz szállítási szolgáltatások mellett az easybox csomagautomata-hálózatot is üzemeltető Sameday futárszolgálat. Romániai anyavállalatának bővülési stratégiájának részeként a jelenleg 700 magyarországi helyszínen működő easybox-hálózat lefedettsége országszerte további 500 csomagautomatával 1200-ra bővül 2024 végéig.

1200 átvételi ponttal terveznek az idei főszezonra

Ezzel párhuzamosan a Sameday idén 1000 hagyományos átvételi ponttal bővíti out-of-home kiszállítási lehetőségeit, így az idei főszezonra, a novemberi Black Friday időszakára már 2200 magyarországi helyszínen lehet majd átvenni az online rendeléseket.

A magyar online vásárlók előszeretettel élnek a házhozszállítás mellett a csomagautomatás és átvételi pontra kézbesített csomagok lehetőségével, a Sameday adatai alapján 2023-ban ügyfeleik 54,4 százaléka választotta az easybox csomagautomatákat az otthonába vagy munkahelyére való kiszállítás helyett.

Hét perc alatt elérhető régiós átvételi pontok

Az eMAG-csoportba tartozó Sameday regionális szállítási stratégiájának lényege, hogy a jelenleg három országban (Románia, Magyarország és Bulgária) elérhető Sameday átvételi pontok a lakosság több mint 50 százalékának maximum 7 perces sétatávolságon belül elérhetővé váljanak.

Ehhez az előzetes számítások szerint arra van szükség, hogy a társaság a három országban 8500 átvételi pontot alakítson ki. Ennek köszönhetően ugyanis a hazai webshopok, gyártók és nagyvállalati ügyfelek így könnyedén nyithatnak a román és a bolgár piacok irányába. A három országban jelenleg elérhető 5000 easybox automata hálózata további 3500 átvételi ponttal bővül az idei Black Friday-re, ezek több mint 80 százaléka csomagautomata lesz.

Vásárlót veszíthet, aki nem szállít csomagautomatába

A Sameday által, a magyarországi online vásárlók körében végzett fogyasztói felmérés alapján az online vásárlók közel felét (49%) is elveszthetik azok a webáruházak, melyek nem kínálnak csomagautomatás átvételi lehetőséget, és mindössze 16 százalék válaszolt úgy, hogy nem fontos neki ez a szempont a webshop kiválasztásánál. A magyarok rendszeresen választják a házhozszállítás mellett az easybox csomagautomatákat is (50%), és a budapestiek szívesen döntenek az átvételi pontok mellett is (38%).

„Látva az online vásárlók növekvő igényét az átvételi pontok országos lefedettségének gyarapítására, az idei évben jelentős beruházásokat eszközölünk a magyar vállalatban és anyacégünk által egyaránt. Egyre népszerűbbek a csomagautomaták és átvételi pontok, az emberek igénylik az ezekkel járó rugalmasságot, ezért az idei főszezonban már 2200 hazai átvételi pontra kérhetik csomagjaikat a Sameday futárszolgálatot választók, addigra 700-ról 1200-ra emeljük a magyarországi easybox automaták számát” – foglalta össze a Sameday Magyarország idei fejlesztési stratégiáját Szép Károly, a vállalat kereskedelmi és marketing igazgatója.

A Sameday tervezett fejlesztéseit regionális szinten 60 millió eurós keretből valósítja meg a vállalat, ebből 30 milliót közvetlenül az otthonon kívüli hálózat fejlesztésére fordítanak. Az országhatárokon átívelő küldemények száma folyamatosan nő, a Romániából Magyarországra és Bulgáriába kiszállított csomagok darabszáma megduplázódott, már több mint 6000 ügyfél küldi csomagjait a régió országaiba a Sameday szolgáltatásainak igénybevételével. Az elmúlt 12 hónapban a vállalat összesen 95 millió küldeményt kézbesített a három országban.
( onBRANDS )