BUDAPESTEN NYIT RENAULT ÉS DACIA MÁRKAKERESKEDÉST AZ AUTOWALLIS

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését.

Portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus növekedés és akvizíciók mellett üzletfejlesztésekkel is tovább növekedjen.

Tovább erősít a magyar gépjármű-kiskereskedelemben a 16 országban jelenlévő AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen, 50-50 százalékos tulajdoni arányban közös vállalatot alapítottak, mely várhatóan idén nyáron megnyitja első budapesti Renault és Dacia kereskedését. A korábban is bemutatóteremként és szervizként működő helyszín a főváros egyik legfrekventáltabb helyén, a 9. kerületben található. A több mint 2 ezer négyzetméteres kereskedelmi- és szolgáltató központban a bemutatóterem mellett egy 17 állásos szerviz is helyet kap.

Antal Péter, az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletágának vezetője elmondta: a lépést az indokolta, hogy a magyar piacon a Renault és Dacia gépjárművek mintegy felét Budapesten értékesítik, és a vállalati flottabeszerzésekről is jellemzően a fővárosban döntenek. Az újabb ügyfélpont így várhatóan érdemben hozzájárul az AutoWallis növekedéséhez, és a kiskereskedelem mellett támogatja a régió 16 országában jelenlévő vállalat nagykereskedelmi tevékenységét és mobilitási szolgáltatásait is.

A régiós szinten meghatározó pozíciójú, a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat és a Salvador Caetano együttműködése 2022-ben indult, amikor a Renault Hungária felvásárlásával a csoportok által alapított cég tulajdonába került a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri joga.

Az AutoWallis a május elején bemutatott frissített növekedési stratégiájában azzal számol, hogy 2028-ig a tavalyi több mint duplájára, akár 750 milliárd forintra emelkedhet árbevétele és EBITDA nyeresége, valamint adózás előtti eredménye is ugyanilyen mértékben, 40 milliárd, illetve 25 milliárd forintra ugorhat. A jelenleg 24 márkát képviselő AutoWallis tervei szerint 2028-ra a Csoport által eladott gépjárművek száma elérheti a 100 ezer darabot, melyből 25 ezer értékesítését a Kiskereskedelmi üzletágtól várják.
( onBRANDS )