MESTERSÉGES INTELLIGENCIA A MARKETINGBEN

A kkv-k is használják már.

Az elmúlt egy évben szinte minden közösségi platform reklámtartalmaiban előtérbe kerültek a rövidebb videók, ami komoly kihívást jelent a vállalkozások számára költség és munka oldalról is. Ebben lehet nagy segítségükre a mesterséges intelligencia, ami felgyorsíthatja és egyszerűsítheti a marketinganyagok készítését. A K&H: üzletet ide! vevőszerzés 2024-ben konferenciasorozat győri állomásán ezért a Minner.hu szakértője bemutatta azokat a marketing trendeket és technikákat, amelyek segítségével tovább fejlődhetnek a vállalkozások. 

A K&H: üzletet ide! vállalkozásösztönző program idén azzal a céllal indított országos konferenciasorozatot, hogy segítse a hazai kkv-kat abban, hogy tudatosabban működjenek és az idei évben a növekedésre, vevőszerzésre fókuszáljanak, akár önállóan, akár egy másik vállalkozással kialakított partneri kapcsolat, kollaboráció által. A győri rendezvény egyik fő témája az volt, hogy milyen új trendek láthatók a vállalkozások marketing tevékenységében, különösen a közösségi média tartalmak szempontjából. 

„Az elmúlt egy évben még inkább fókuszba kerültek a rövid, maximum 1,5 perces videók a közösségi média marketingben. Ez a kisebb vállalkozásoknak óriási kihívást okoz, hiszen a korábbi, akár plusz költség nélkül elkészíthető képes tartalmakkal ellentétben, videónként több tízezer forintos költségről beszélünk, nem is szólva arról, hogy az elkészítés jóval több közreműködőt – például szereplőt, vágót – és eszközt igényelhet” – mondta el Mándó Milán, a Minner.hu ügyvezetője. 

Mesterséges intelligencia bevonása a kkv marketingbe

Az új tartalmakhoz persze új eszközök is rendelkezésre állnak, hiszen itt az AI, amit az élelmesebb magyar vállalkozások már el is kezdtek használni posztok gyártásához, a szövegötletek és a vizuális tartalmak generálásra is. Van azonban még hova fejlődni, hiszen a hazai cégek még így is le vannak maradva a marketing és a kommunikációs tevékenység intenzitásában. A Digiméter friss 2024-es felmérése alapján ugyanis a közösségi médiában jelenlévő cégek harmada (32%) legalább hetente feltölt új, nem fizetett tartalmat, 38 százalékuk azonban csak 2-3 hónapnál ritkábban, azaz alkalmi jelleggel. Ezt kell tehát fokozni, amiben az AI segítséget jelenthet. 

Így lehet jó partner az AI-ból
  • Az AI akkor alkalmazható jól, ha mellette megvan a vállalkozás kommunikációs stratégiája – azaz tudja, hogy kinek és miről akar kommunikálni. 
  • A kisvállalkozások többsége az AI-t poszt ötlet generálásra használja, ami jó kiindulási alap lehet, azonban nem érdemes egy az egyben átmásolni és azt a szöveget megosztani. Fontos ugyanis, hogy úgy szóljunk a célközönségünkhöz, hogy azzal valóban felkeltsünk az érdeklődést!
  • Videós tartalom készítésénél feliratozásra, hangjavításra remekül használható, ráadásul úgy gyorsítja a videókészítést és fokozza a felhasználói élményt, hogy közben nem növeli a költségeket. 
  • Nemcsak tartalmak készítésére, de versenytárs-figyelésre, árfigyelésre is használható. 
  • Minden AI generált tartalmat át kell nézni, ellenőrizni kell, hogy jól értelmezte-e a feladatot. 
És így növekedhetünk közösen 

A K&H: üzletet ide! program azt a szemléletmódot szeretné erősíteni, hogy a hazai vállalkozók gyorsabban, hatékonyabban növekedhetnek, ha partnerekként tekintenek egymásra. Az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztásával ugyanis mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerülhet, jobb piaci pozíciót érhet el, újat nyújthat a vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti és a költségeket is mérsékelheti. A “vevőszerzés 2024-ben” konferenciasorozat mellett ezért a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázat is segíti a kreatív együttműködési elképzelések megvalósítását, többek között, 5 millió forint összértékű marketing-kommunikációs támogatással.
( onBRANDS )