Ahogyan azt korábban is már, úgy most is a MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) jelezte, a televíziós piacon tapasztalható túlkereslet miatt évközben is árváltozásra kell számítani.
Az Atmedia részéről most történt is egy bejelentés ebben a témában:
szezonindex-emelkedést jeleztek az augusztusi és szeptemberi hónapokra.
Az Általános Szerződési Feltételek alapján a sales house-nak erre jogilag megvan a lehetősége.
A MAKSZ tájékoztatása: “Tudjuk, hogy hirdetői szempontból az alulszállítás és az áremelés egyaránt nehezen elfogadható, azonban a szezonindex módosítása olyan, a teljes piacot érintő intézkedés, amely jobb megoldást nyújt, mint a hektikus, kiszámíthatatlan és ily módon mindenkit máshogyan érintő alulszállítások.”
A két érintett hónapban a szezonindexek az alábbiak szerint alakulnak:
Időszak 1. publikáció 2. publikáció Inflációs hatás/hó
2024.augusztus 140% 150% 107,14%
2024.szeptember 220% 235% 106,82%
A módosítás éves és piaci szintű inflációs hatása az Atmediánál kb. 1,2%, míg a teljes piaci mixre vetítve 0,6% lesz. (Ennek mértéke hirdetőnként eltérhet.)
Ahogyan a MAKSZ az onBRANDS-et tájékoztatta: “Mi is mindent megteszünk, hogy a gyorsan változó reklámpiaci környezetben friss és naprakész információkkal lássuk el a piaci szereplőket, és maximálisan elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a televíziós kampányok hatékonyak és az ügyfeleink sikeresek legyenek.”
( onBRANDS )