ÍGY KÉSZÜLNEK A MAGYAROK AZ EB-RE

A magyarok több mint harmada nem szeretné, ha a gyermeke focista lenne.

A magyarok mindössze 39 százaléka tervezi figyelemmel kísérni a 2024-es Labdarúgó-Európa-bajnokság mérkőzéseit, a legnagyobb arányban tévén követik majd az élő mérkőzéseket, derült ki egy friss felmérésből. A nyilvános helyek, például bárok vagy szurkolói zónák kevésbé népszerűek, inkább otthonról egyedül vagy családdal és barátokkal nézik a meccseket. 10-ből csak 2 magyar fogyaszt valamilyen alkoholt meccsnézés közben, a rágcsálnivalók és a könnyű ételek viszont népszerűek, a megkérdezettek 52 százaléka így várja majd az EB-t. A kutatás arra is rávilágított, hogy a többség nem szeretné, ha a gyermeke a focista pályát választaná. 

A Hisense a 2024-es Labdarúgó-Európa-bajnokság globális főszponzoraként a magyarok meccsnézési szokásait vizsgálta: az 1000 fős online, reprezentatív felmérésből többek között kiderül, hogy hol szeretnek sportközvetítéseket nézni a magyarok, hogy milyen tipikus meccsnézési szokásaik vannak és hogy mennyire támogatnák a gyermeküket abban, hogy focista legyen. 

Továbbra is tarolnak a tévés közvetítések

A 18-65 év közötti magyar lakosság 61 százaléka nem tervezi követni az EB-t, akik azonban nézni fogják a meccseket, ők ezt otthonról egyedül vagy családdal, barátokkal teszik majd – derül ki a kutatásból. Mindössze a válaszadók 13 százaléka tervezi barátokkal közösen, bárban vagy szórakozóhelyen, esetleg szurkolói zónából vagy egyéb nyílt, publikus helyről figyelemmel kísérni a mérkőzéseket. A férfiaknál gyakoribb, hogy barátoknál, baráti társasággal közösen nézik a sportközvetítéseket, mint a nőknél. 

A megkérdezettek 44 százaléka tévén szereti nézni a sportközvetítéseket, az EB-esetén is megfigyelhető, hogy ötből egy szurkoló tévén nézi majd az élő mérkőzéseket. A válaszadók 36 százalékának a nagy képernyőméret, közel egy negyedének a minél jobb képfelbontás, míg 13 százaléknak a részletgazdag képek és szuperéles kontúrok a legfontosabb szempont sportmérkőzések nézésekor. A nőknek fontosabb a nagyobb képernyőméret, ugyanakkor a jobb képfelbontást a férfiak preferálják inkább. 

Alkoholt kevesebben, rágcsálnivalókat többen fogyasztanak

Az idei EB-t követők több mint ötven százaléka étkezést is társít a mérkőzésekhez: ötből ketten gyorsan beszerezhető rágcsálnivalókkal, pl. popcornnal, mogyoróval készülnek, de az is gyakori, hogy főznek valami könnyűt. 10-ből mindössze két válaszadó fogyaszt valamilyen alkoholt (pl. sört), ez is inkább a férfiakra jellemző. A nassolást inkább a nők választják és rájuk jellemző a főzés is. A sportfogadások a megkérdezettek körében kevésbé népszerűek, 10 szurkolóból mindössze egy szokott fogadni a meccs előtt, ez inkább a férfiakra és a 18-39 év közöttiekre jellemző. A szurkolói mez, sál viselése még ennél is ritkább, mindössze a válaszadók 5 százaléka szokott így hangolódni egy-egy meccsre. 

Szeretjük ugyan a focit, de maga a szakma kevésbé elfogadott

Az EB-t június 14. és július 14. között szervezik Németországban, az eseményt támogató világmárkák gyakran az országok válogatott játékosaival együtt dolgoznak azon, hogy népszerűsítsék az egyik legjobban várt nyári sporteseményt, például az EB globális főszponzoraként a Hisense nagykövete az ismert német kapus és az FC Bayern Munich csapatkapitánya, Manuel Neuer. 

A focisták népszerűségére kapcsolódva a Hisense azt is megkérdezte a felmérésben, hogy a magyarok mennyire támogatnák a gyermeküket abban, hogy hivatásos focisták legyenek. 10 válaszadóból mindössze 2 támogatná teljes mértékben, a magyarok jelentős része valamilyen oknál fogva más szakmában képzeli el gyermekét. Ugyanilyen arányban vannak azok is, akik ugyan támogatnák ebben a gyermeküket, de hagyományosabb állásban szeretnék inkább viszontlátni őket, ezért elmondható, hogy a magyarok több mint harmada nem szeretné, ha a gyermekük focista lenne. A felmérés alapján ebben a döntésben nincs nagy szerepe az áraknak, elenyésző azok száma, akik a költséges képzés miatt nem szeretnék ezt.
( onBRANDS )