IRODA VAGY HOME OFFICE?

Élményt várnak a munkavállalók.

Az irodával és az irodai munkavégzéssel kapcsolatos elvárások gyökeresen megváltoztak az elmúlt években, számos iparágban ma már megkerülhetetlen a home office, a vállalatok jelentős része mégsem mondhat le a bejárásról. Az irodaházak üzemeltetői és kezelői együttesen ugyanakkor sokat tehetnek annak érdekében, hogy a bérlők munkavállalói számára vonzóbbá tegyék az irodát és hatékonyabbá a munkavégzést. 

Nem csak a vállalatok home office szabályozásaiban megkerülhetetlen a rugalmasság, igaz ez az irodaházakra is.

A távmunka, a hibrid munkavégzés terjedésével váltakoznak az olyan napok a vállalatok életében, amikor csupán egy-két kolléga dolgozik az irodából, máskor pedig közel a teljes kollektívának helyet kell biztosítani. Az összes munkavállaló kényelmes elhelyezése és akár változó méretű helyiségek kialakítása ma már könnyedén megoldható például mozgatható válaszfalakkal, de az irodai tereket gazdaságosan hűteni-fűteni, szellőztetni, világítani komoly üzemeltetési feladat. A bérlők egy része a változásokra reagálva már lemondott a saját tárgyalóról és közösen használ irodatereket a nagyobb létszámú rendezvények, megbeszélések lebonyolítására.

„Az üzemeltetési terület számára a jövőben is kiemelt feladat marad a digitális technológiákkal és automatizálással ellátott irodai funkciók igények szerinti rugalmas biztosítása, kiegészítve a felhasználó által elvárt szintű adatszolgáltatással. A tulajdonosok és bérlők számára is egyre fontosabb, hogy pontos közműfogyasztási adatokkal tudják bizonyítani: ingatlanjaik megfelelnek az egyre szigorodó energetikai szabályozásoknak, ezzel eleget téve a tanúsító szervezetek elvárásainak éppúgy, mint a munkavállalók igényeinek” – tette hozzá Flück Róbert, az ICON Real Estate Management facility management igazgatója.

Az ma már szinte közhelynek számít, hogy az ideális iroda legyen tömegközlekedéssel és saját járművel is könnyen megközelíthető, a kialakítása alkalmazkodjon az ott dolgozók igényeihez, a hatékony munkavégzés követelményeihez. A munkavállalóknak a szünetekben vagy munka után ne kelljen nagy távolságot megtenniük a különféle szolgáltatások, pl. éttermek, kávézók, bolt, posta, gyógyszertár, ruhatisztító eléréséhez. Az is vonzóvá tehet egy munkahelyet, ha a közelben van konditerem vagy szépségszalon. 

„A bérlők egyre nagyobb hányada ismeri fel, hogy az iroda mára a toborzás, a HR fontos eszköze lett. Különösen a Z generációs munkavállalók igénylik, hogy az iroda ne csupán a munkavégzés helye legyen, hanem élményt is adjon, legyen egyszerűen megközelíthető, és kínáljon az irodaház vagy a lokáció kényelmi szolgáltatásokat” – összegezte tapasztalatait Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON Real Estate Management property management területért felelős szenior igazgatója. 

Változó, hogy a vállalatok milyen megoldásokkal próbálnak élményeket kínálni jól teljesítő dolgozóiknak az értük folyó, egyre élesebb versenyben. Az ICON tapasztalatai szerint a gyümölcsnap vagy a játékszoba kialakítása viszont nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ugyanakkor azt például kifejezetten jól fogadják a munkavállalók, ha az irodák elkülönített részén, akár a recepció mellett biztosítanak számukra automatizált, küldemények, ételszállítmányok fogadására alkalmas rekeszes csomagátvételi pontokat.
( onBRANDS )