INNOVÁCIÓT JELENTETT BE AZ ERSTE BANK ÉS A MASTERCARD

A magyar pénzintézetek közül az Erste Bank kapta meg először a Digital First minősítést.

A számlanyitástól a bolti és online fizetésig teljesen digitálissá vált az út az Erste ügyfelei számára, így akár a plasztik kártyát is mellőzhetik, ha elektronikusan szeretnének fizetni az üzletekben vagy a webáruházakban.

A Mastercard Digital First minősítése alapján

a bankkártya teljes életciklusában minden apró mozzanat digitálisan is elérhető,

nincs szükség személyes, bankfióki ügyintézésre.

Az Erste Bank és a Mastercard ma jelentette be, hogy a magyar piacon először az Erste nyerte el a technológiai cég Digital First minősítését, melynek értelmében az ügyfelek a számlanyitásnál egy teljeskörűen használható digitális kártyát kapnak, így több hetes várakozás nélkül azonnal használhatják azt online és bolti fizetésre egyaránt. 

A Mastercard azért hívta életre a Digital First tanúsítványt, hogy ezáltal biztosítsa, hogy a digitális megoldásokra nyitott felhasználók a bankkártyájuk teljes életciklusa alatt rugalmasan, mobiljukról intézhessék kártyával kapcsolatos ügyeiket.

A digitális kártya előnyei:
  • Új kártyát/bankszámlát igényelhetnek a mobilappon keresztül szelfis azonosítással.
  • A bankkártyák near-real time (azaz másodperceken, de legfeljebb pár percen belül) elkészülnek és egy gombnyomással bekerülnek a mobiltárcánkba, így azonnal használhatóak.
  • Az összes kártya funkció elérhető a banki applikációban, így például a limitmódosítás, a kártya befagyasztása és aktiválása, letiltása. 
  • A kártya összes adata megtekinthető a mobilappban, ami lehetővé teszi az online vásárlást a fizikai kártya megléte vagy jelenléte nélkül is. 
  • A kártyához kapcsolódó olyan értéknövelt szolgáltatások is megjelennek, mint a hűségpontok gyűjtése, kereskedői kedvezmények valamint egyéb szolgáltatási elemek és ezek nyomon követhetőek az appban.

„Digitális platformunk, a George három évvel ezelőtti bevezetésekor már a mobile-first elvet követtük, és új szolgáltatásaink elindításánál azóta is elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrálunk. Az elmúlt három évben a George App több mint 60 olyan új funkcióval bővült, melyek növelik az ügyfélélményt és emberközelibbé teszik a napi pénzügyek intézését. Az Erste alkalmazásával mindenki olyan új – digitális – bankkártyához juthat, amelyet azonnal használni tud, és mindezt el tudja intézni bárhonnan, bármikor.  Alig néhány év alatt a bankolási szokások alapvető átalakuláson mentek át. Ma már a magyar Erste lakossági ügyfeleinek 71 százaléka digitálisan aktív – ez a legmagasabb arány az Erste Csoport országai között. A magasabb digitális aktivitásnak köszönhetően az értékesítés is egyre inkább az online irányba tolódik el. Ez a digitális forradalom jó az ügyfeleknek, hiszen közelebb hozza számukra a bankolást mivel pénzügyeiket bárhonnan, egyszerűen tudják intézni, és jó a banknak is, mivel pénzt és energiát tudunk megspórolni, amit másra, szolgáltatásaink további fejlesztésére tudunk fordítani. A bankolási szokások átalakulása ráadásul a környezetnek is jó, hozzájárul az ESG-céljaink teljesítéséhez. Csak a papírkibocsátásunkat például 95 százalékkal tudtuk csökkenteni hat év alatt” – mondta el Harmati László, az Erste lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettese. 

„Gratulálunk az Erste Banknak ehhez a nagyon fontos lépéshez. Saját kutatásaink azt mutatják, hogy a mobilfizetés egyre jelentősebb előretörésével sok ügyfél már egyáltalán nem igényli a fizikai bankkártya használatát, különösen igaz ez a legfiatalabb generációra, hiszen ők már mindent a mobiljukon intéznek. Ráadásul Magyarországon elfogadói oldalon is kiemelkedően magas az érintésmentes fizetések aránya, így nyitva áll az út a digitális fizetések további fejlődése előtt. Az Erste Bank mindig is elsők között vezette be a mostanihoz hasonló fizetési innovációkat a magyar piacon és nagyon örülünk, hogy ebben mi régóta partnereik lehetünk” – mondta Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős vezetője. 

A tanúsítvány további fontos előnye lehet, hogy a fizikai bankkártyáról lehagyható az ügyfél nevén kívül minden más érzékeny adat, tehát akár a kártyaszám, lejárati dátum, vagy CVC-kód, mert a banki appban ezek mindig elérhetőek. Így a fizikai kártya elvesztése esetén sem lehet visszaélni azzal.  E mellett másik fontos szempont, hogy a környezeti terhelés szempontjából is az a legjobb, ha kevesebb plasztik kártya kerül legyártásra.
( onBRANDS )