A Nicolaus Vodka koncepciója eltért az iparágban gyakran látható alkohol – éjszakai bulik világától, és teljesen más megközelítéssel kapcsolta össze a márkát a népszerű influencerekkel. A két kampány során a fókusz a művészeti alkotásokra és az alkotók egyedi látásmódjára összpontosult.
Február óta az Armadillo full-service ügynökség dolgozik a márka éves kommunikációs stratégiáján, social media tevékenységének irányításán, valamint influencer kampányain.
„Év eleje óta dolgozunk a márkán. Ez idő alatt is már teljesen világossá vált számunkra, hogy bátran, klisémentesen megközelíthetjük a terméket és elrugaszkodhatunk a megszokott, az égetett szeszre jellemző fogyasztási alkalmaktól. Az influencer megoldások lehetőségének tárháza végtelen, mi azonban azt az utat választottuk, amikor nem hajszoljuk ész nélkül az eléréseket, nem az egyszerűbb utat választva szeretnénk eljutni mindenkihez, hanem alkotunk valami valóban maradandót, valami értékeset (kézivezérelt influencer briefek nélkül), és erről büszkén mesélek most is” – mondta Sass Dániel, az Armadillo kreatív igazgatója.
9 ismert tartalomgyártó és művész a kampányokban
Két influencer kampányt is indított a márka. Az elsőben neves tartalomgyártóknak, fotósoknak, filmeseknek adtak szabad kezet, akik saját elképzelésük szerint kreálhattak reklámfilmet, termékfotót, ott és úgy, ahogyan ők gondolták, kiemelve a márka magas minőségét és bátorságát. A kampányban Nóra Izabella fotós, Martinhero fotós és videós, Stefán Brigi tartalomgyártó, Lampert Benedek építőkockákat műveibe beépítő fotós, és Stefán Kata tartalomgyártó vett részt.
„Szeretem az ilyen felkéréseket, mert a kedvenc videós szegmensemben, az étel-ital reklámfilmek készítésében kreatívkodhattam egy ilyen menő márkával közösen” – mondta Martinhero.
A másik kampányban művészek jeleníthették meg a Nicolaus Vodka díszdobozát saját ízlésük szerint:
Bakos Gergő és Anna Amélia designerek, a Hősökből ismert Mentha, aki egyébként porcelánfestő, graffiti és szőnyegművész, és Abodi Dóra ruhatervező. Ők azok, akik mind a saját területükhöz kapcsolódóan álmodták meg a dobozokat.
„Nagyon izgalmas és kreatív feladat! Műalkotást létrehozni egy termék csomagolásából, ez egy olyan kihívás, ami nagyon testhezálló feladat volt számomra” – tette hozzá Anna Amélia.
Az influencerek pozitív visszajelzései mellett (értékelték a kötetlen briefek és a szabad alkotás adta lehetőségeket), a kampányok a TikTok, a Facebook, és az Instagram felületein eddig összesen 1 004 042 megtekintést generáltak.
„Elsőre meglepődtünk az ötleten, de nagyon tetszett az a gondolkodásmód, hogy ne szokványosan közelítsük meg a márkát. Nagyon szép és minőségi alkotások születtek, jó volt látni, hogy milyen átgondoltan és kreatívan kezelték a projektet az influencerek. A social media felületeken született eredmények pedig felülmúlták a várakozásainkat” – összegezte a kampányt Mácsik György, brand group manager.
( onBRANDS )