Ünnepi díjátadón hirdette ki az MPRSZ a PREXA (PR Excellence Awards), a legkiválóbb hazai PR-teljesítmények versenyének nyerteseit. Az esemény helyszínét ismét a Magyar Telekom biztosította.
Az Év Ügynöksége 2024-ben is a Noguchi, a kategóriák feletti fődíjat pedig az SOS Gyermekfalvaknak ítélték oda az “Árvácskák” kampányért.
Arany díjakkal büszkélkedhet az SOS Gyermekfalvak, a Noguchi, illetve az Avantgarde is. A legtöbb pályázat a PR-vezérelt integrált kampányok, illetve a társadalmi kommunikáció kategóriában került a főzsűri elé, a legértékesebb díjakat is ezekben ítélték oda. A zsűri különösen szigorú volt, rendkívül magas szakmai kiválósági mércét állított fel, így már a bronz díjjal kitüntetett pályázatok is kiemelkedő eséllyel indulhatnak bármelyik meghatározó nemzetközi PR-versenyen.
„A PREXA zsűrije az egyik legszigorúbb volt, amelyikben valaha alkalmam volt részt venni. Tudatosan úgy értékeltük a pályázatokat, hogy a Szövetség díját a nagy nemzetközi szakmai versenyek elődöntőjének tekintettük, magasra tettük a lécet. A belépőszint az volt, hogy egy kampány átgondolt és jól kivitelezett – díjat csakis a legkiválóbb munkák kaphattak. Az, hogy épp ebben a két kategóriában került a legtöbb pályázat a shortlistre, aláhúzza a PR évről-évre meghatározóbb szerepét a kommunikációs világban: a kreatívkoncepció kidolgozása, a hatásos üzenetek kialakítása és a szerzett médián túli csatornák használata egyre inkább a PR-szakemberek feladata. A társadalmi ügyek kezelésében is kulcsszerepet játszunk, hiszen ez egyre fontosabb terület a vállalati reputáció hosszú távú építésében és védelmében” – mondta el Szántó Balázs, a zsűri elnöke, a Noguchi ügyvezető partnere.
“Idén is csak résztvevőként voltam ott az élő zsűrizésen és jó volt látni, hogy a szakmai érvek mennyire fontosak voltak az értékelés során. Egy szakmai szövetség lehetősége és felelőssége is, hogy a mennyiség mellett a minőségre figyeljen oda elsősorban és a kreativitás mellett a hitelesség, az üzleti tevékenység támogatása legyen a fő értékelési szempont. Bízom benne, hogy az MPRSZ ebben is magasra teszi a szakmai mércét” –foglalta össze Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A Nemzetközi kategória arany díjasa az Avantgarde, de a többi helyezett is nagyobb eséllyel indulhat az APEX PR-toplistáján: az ezüst 20, az arany minősítés pedig 32 pontot ér, 4-szeres súlyozással.
A példaértékű kommunikációs gyakorlatokat értékelő versenyre a hagyományoknak megfelelően ebben az évben is 13 kategóriában lehetett nevezni, az iparágak száma viszont bővült a vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények csoportjával. Az Év Ügynöksége címet a zsűri pontszámai alapján ítélték oda, a PREXA fődíját pedig a legkiemelkedőbb kampány kapta. Az átadó a Telekom Székházában zajlott.
A díjazottak:
Vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények kategória:
Shortlist:
- Salt Communications: Mise / bor / társaság – A Veszprémi Érseki Pincészet új borcsaládjának piaci bevezetése
- Megbízó: Veszprémi Főegyházmegye / Veszprémi Érseki Pincészet
Turizmus, vendéglátás kategória:
Shortlist:
- Noguchi: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg!
- Megbízó: Veszprémi Főegyházmegye / Veszprémi Érseki Pincészet
Technológia, Telekommunikáció, IT kategória:
Shortlist:
- Morpho: “Embrace Equity” (Fogadd el az egyenlőséget!) – Nők a technologiában
- Megbízó: Dell Technologies Magyarország
Bronz:
- Noguchi: Új rekord a Dunán – Yettel x Rakonczay Duna stream
- Megbízó: Yettel Magyarország
Ezüst
- Noguchi: Mutasd meg anyunak! – Különleges anyák napja a Yettel Házban
- Megbízó: Yettel Magyarország
FMCG kategória:
Bronz:
- Auchan Magyarország: Belső influencer program
- Társpályázó: Well PR
Építőipar, ingatlan kategória:
Shortlist:
- ACG Pro: Nyiss a fényre és érkezz meg önmagadhoz!
- Megbízó: VELUX Magyarország Kft.
Bronz:
- Próbakő Kommunikáció: LEO 10 év – Szeretem a szakmám
- Megbízó: Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége (LEO)
Művészet, kultúra kategória:
Shortlist:
- Salt Communications: “Nemzetközi balettbuli Veszprémben” – A Hungarian Grand Prix-t bevezető PR-kampány
- Megbízó: Magyar Állami Operaház Balettnövendékeiért Alapítvány
- Mediator: Equal Frames – Adjunk nagyobb teret a nőknek!
- Megbízó: Műtárgy.com
Bronz:
- Próbakő Kommunikáció: Dalszerzők vs. MI kísérlet – Dalszerzők napja 2023
- Megbízó: Artisjus Egyesület
Egészségügy kategória:
Shortlist:
- Avantgarde PR: Vénák Hete – 2,5 millió lépés a vénákért
- Megbízó: Servier Magyarország
Ezüst:
- Noguchi: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia
- Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.
Digitális kommunikáció kategória:
Bronz:
- Magyar Telekom: Melody of Budapest
Ezüst:
- Noguchi: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia
- Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.
Storytelling kategória:
Bronz:
- Noguchi: Nők a magyar sörgyártás történetében
- Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt.
Fenntarthatóság, környezetvédelem kategória
Shortlist:
- K&H Hűsítő ligetek
- Társpályázó: Well PR
Bronz:
- LWp Kommunikáció: Zaccmentő projekt
- Megbízó: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
- ON Hungária Csoport: A Föld bajnokai – Közösségek együtt a zöld jövőért
PR vezérelt integrált kampány kategória:
Shortlist:
- ACG Pro: Nyiss a fényre és érkezz meg önmagadhoz!
- Megbízó: VELUX Magyarország Kft.
- KNK PR: Az ICE megérkezett Magyarországra
- Megbízó: Törley Pezsgőpincészet
- Bosch x Richter Innovátorok Napja – Egy asztalnál a mesterséges intelligenciával
Bronz:
- Próbakő Kommunikáció: Dalszerzők vs. MI kísérlet – Dalszerzők napja 2023
- Megbízó: Artisjus Egyesület
Ezüst:
- Noguchi: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg!
- Megbízó: McDonald’s Magyarország
Belső kommunikáció kategória:
Arany:
- Noguchi: Mutasd meg anyunak! – Különleges anyák napja a Yettel Házban
- Megbízó: Yettel Magyarország
Társadalmi kommunikáció kategória:
Shortlist:
- Mediator: Equal Frames – Adjunk nagyobb teret a nőknek!
- Megbízó: Műtárgy.com
- Avantgarde PR: Chio x Compact TV – A NemZedék
- Megbízó: Intersnack Magyarország Kft.
- ON: A Föld bajnokai – Közösségek együtt a zöld jövőért
Bronz:
- Noguchi: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia
- Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.
- Avantgarde PR: Az élet egy utazás. Tegyük biztonságossá!
- Megbízó: Bridgestone Tatabánya
Ezüst:
- Universum 8: Örömzene Öt Tengelyen
- Megbízó: Máltai Szeretetszolgálat, Waberer’s, Volvo
- Uniomedia Communications: #NemVagyEgyedül #VanSegítség: társadalmi kampány és összefogás a fiatalok mentális egészségéért
- LWp Kommunikáció: IT-hős vagy kiberbalek? – az ESET edukációs kampánya a kiberbiztonságért
- Megbízó: Sicontact Kft.
Arany:
- SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: Árvácskák
Issue management kategória:
Shortlist:
- Well PR: Gábor Dénes Egyetem névváltás és felvételi kampány 2023.
- Megbízó: Gábor Dénes Egyetem
- Bosch x Richter Innovátorok Napja – Egy asztalnál a mesterséges intelligenciával
- Megbízó: Robert Bosch Kft., Richter Gedeon Nyrt.
- Noguchi: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg!
- Megbízó: McDonald’s Magyarország
Általános hírnévmenedzsment kategória:
Shortlist:
- Próbakő Kommunikáció: LEO 10 év – Szeretem a szakmám
- Megbízó: Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége (LEO)
Bronz:
- Salt Communications: Work in progress – A megújuló veszprémi várnegyed népszerűsítése
- Megbízó: Veszprémi Főegyházmegye
- Noguchi: Nézd meg, mennyit kérnek mások! – Profession.hu a bértranszparenciáért
- Megbízó: Profession.hu
Különdíj kategória (Pro Bono):
- Uniomedia Communications: #NemVagyEgyedül #VanSegítség: társadalmi kampány és összefogás a fiatalok mentális egészségéért
Nemzetközi kategória:
Elismerő oklevél:
- Inclusive Jófogás Shop: Implementation of TAXITURI charity webshop
Ezüst:
- Próbakő Kommunikáció: Songwriters vs AI experiment – Songwriters Day 2023
- Megbízó: Artisjus Egyesület
Arany:
- Avantgarde: I Will Keep My Eyes Open
- Megbízó: European Commission + ICF Next
Az Év Ügynöksége:
- Noguchi
Fődíj:
- SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: Árvácskák
( onBRANDS )