A Toyota igazgatótanácsának elnöke és korábbi világszintű ügyvezető-elnöke, a versenypályákon „Morizo” néven ismert Akio Toyoda ihlette, a csupán idén bemutatott, ám már most rendkívül népszerű kisméretű prémium crossover Lexus LBX különleges sportkivitelének fejlesztését.
Így egy olyan kompakt modell született, amely meghaladja a kategóriáját, lehetővé téve az igényes vásárlók számára, hogy visszatérjenek valódi önmagukhoz, új értéket kínálva a luxus terén. A Lexus LBX MORIZO RR ugyanis egy olyan sportmodell, amely kifinomult teljesítményével és kifinomult formatervezésével felemelő, nem mindennapi élményt nyújt, amelyre garanciát jelent az 1,6 literes, soros háromhengeres turbómotor (G16E-GTS), a versenyzők által kifejlesztett alapok, a nagy teljesítményben gyökerező, kompakt, mégis tekintélyt parancsoló arányokat megőrző formák és persze a „Bespoke Build” koncepció, amely az opciók széles választékát kínálja, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy egy igazán egyedi járművet hozzanak létre. A prémium méregzsák egyelőre csak a japán piacon lesz elérhető, a gyártó a modell esetleges európai bemutatása kapcsán nem közölt információkat.
A Lexus a napokban leleplezte a egyelőre kizárólag a japán piacra szánt LBX MORIZO RR sorozatgyártásra érett kivitelét, amelynek koncepcióját a 2024 januárjában megrendezett Tokiói Autószalonon állították ki először. A japán piacon már rendelhető is az autó, az első szállításokat augusztus végére tervezik. A 100 darab különleges LBX MORIZO RR „Bespoke Build” (egyedi építésű) ugyanakkor csak sorsolás útján lehet majd megvásárolni. A sorsolásra július 31.-ig lehet jelentkezni a japán Lexus márkakereskedésekben.
A nyerteseket a márkakereskedés értesíti. Az új LBX MORIZO RR-t a Morizo néven is ismert Akio Toyoda mesterpilótával közösen fejlesztették ki, hogy a kifinomult, jellegzetes LEXUS vezetési élményt és látványos formatervet kínáljon. Ezt a nagyteljesítményű modellt úgy tervezték, hogy fokozza a vezető és az autó közötti kommunikációt, spontán mosolyt csaljon az arcokra, és felemelő, nem mindennapi élményt nyújtson.
Az 1,6 literes, soros, háromhengeres turbómotorral (G16E-GTS) felszerelt modell letaglózó nyomatékot és teljesítményt biztosít. Ahhoz, hogy ezt az erőt teljes mértékben ki lehessen használni, az autó alapvető jellemzőit alaposan finomítani kellett. A közvetlenség és a teljesítmény közötti egyensúly elérése érdekében egy új platformot fejlesztettek ki. A különböző útfelületeken való magas szintű irányíthatóság biztosítása érdekében az első alsó lengőkarok esetében
a világon elsőként alkalmazták az REDS szerkezetet,
amely a csillapítás során fokozza a reakciókészséget. Továbbá, a LEXUS-ra jellemző jellegzetes csendességre törekedve számos intézkedést hajtottak végre, hogy a zajok és a rezgések még sportos vezetés közben se legyenek zavarók. A jármű teljesítményének maximalizálása érdekében olyan funkciókat alkalmaztak, mint a Direct Shift 8AT és a Lexus kínálatában először megjelenő, 6 sebességes iMT (Intelligens kézi sebességváltó). Emellett elektronikusan vezérelt, állandó összkerékhajtást is kapott az autó a sportos vezetési élmény fokozása érdekében. A dizájn tekintetében a cél az volt, hogy
egyszerre fejezzék ki a luxust és az LBX méretkategóriáját felülmúló fellépését.
A „Premium Casual” formatervezési koncepcióból kiindulva, olyan formatervet kapott az autó, amely mögött nagy teljesítmény áll. Az olyan külső jegyek, mint az exkluzív első és hátsó lökhárítók, a 19 colos kovácsolt kerekek, a színes kerékjárati ívek és a színes lengőkarok hangsúlyozzák az alacsony súlypontot és a széles kiállást. A belső tér esetében a cél egy sportosabb tér kialakítása volt, amely elősegíti a vezető és az autó közötti zökkenőmentes kapcsolatot, és célja a járművel való egység érzésének fokozása, valamint felejthetetlen vezetési élmény biztosítása. Ezt a vezetés örömét fokozó sportülések, alumínium pedálok és belső betétek alkalmazásával érték el. A „Bespoke Build” programban az ügyfelek a variációk széles skálájából összeállíthatják saját egyedi járművüket. Különleges egyedi opciók, állnak rendelkezésre, hogy fokozzák az ügyfél számára a személyre szabott élményt. A cél egy olyan alkalmi luxusjármű megalkotása volt, amelyet az ügyfelek szívesen vezetnek hétvégente, hasonlóan ahhoz, ahogy a kedvenc tornacipőjüket hordják.
„Az LBX-szel az volt a célunk, hogy túllépjünk a hagyományos mérethierarchiákon, és a hétköznapi luxus olyan keverékét kínáljuk, amely lehetővé teszi a hitelességet értékelők számára, hogy újra kapcsolatba kerüljenek valódi önmagukkal, kényelmesen és magabiztosan vezetve. Az „LBX MORIZO RR” esetében pedig az volt a célunk, hogy olyan járművet hozzunk létre, amely a Morizóhoz hasonló, valódi autórajongók kedvence – egy olyan társat, amely mélyen bevonja a hangok és illatok érzékszervi gyönyöreit, és végül mosolyt csal az arcukra. A Toyota Shimoyama Műszaki Központjában és különböző versenypályákon Masahiro Sasaki profi versenyzővel közösen kifejlesztett autó jellemzően nyugodt, laza vezetési élményt nyújt. Mégis, amikor a gázpedált nyomja egy lendületes vezetés során, az elvárásokat felülmúló teljesítményt nyújt. Maradjon velünk, mert ez a nagyteljesítményű modell élvezetes kommunikációt alakít ki az autóval, mosolyt csal az arcokra és a rendkívüli élmény felemelő érzését idézi elő.” – avat be Kunihiko Edno főmérnök.
„Ha az LBX HEV modellje olyan, mint egy tornacipő, akkor a MORIZO RR egy univerzális sportcipőhöz hasonlítható, amelyet bármikor és bárhol felvehet – sőt, még arra is képes, hogy tüskéket növesszen a talpára, ha készen áll a mozgásra. A vezetés örömét és a gyorsulás izgalmát az erőteljes motor és a Direct Shift-8AT révén érezheti, amelyet kellemes hangok egészítenek ki. Az LBX MORIZO RR esetében a GR által kifejlesztett motorsport-alapú hajtáslánc továbbfejlesztésére összpontosítottunk, miközben biztosítottuk, hogy továbbra is átjárja a Lexus jellegzetes kifinomultsága. Az agilis fejlesztés és a kiterjedt tesztelés révén mind az autó, mind a létrehozásában részt vevő emberek jelentős fejlődésen mentek keresztül. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az izgalommal és játékossággal teli Lexus járművek megalkotása iránt, amelyeket az olyan autórajongók, mint Morizo, igazán üdítőnek találnak.” – magyarázza Masahiro, japán autóversenyző.
Masahiro részt vesz a Toyota GR és a Lexus járművek vezetési élményének fejlesztésében, és segített az RZ „F SPORT Performance” különleges kiadású modelljének elkészítésében is, majd az LBX fejlesztő pilótájaként is közreműködött, olyan vezetési élményekre törekedve, amelyek mosolyt csalnak az autórajongók arcára.
( onBRANDS )