FELEJTSD EL A SÖRT

Üzeni a Heineken a sör világnapján.

Elsőre talán meglepő üzenettel készített reklámfilmet a Heineken a sör világnapjára. A holland márka ezen a napon ugyanis arra ösztönzi fogyasztóit, bátran felejtsék el a sört, hiszen a sörözés legjobb része valójában a társaság. Az augusztus 2-án megjelenő kisfilmmel a Heineken folytatja misszióját: felhívni a figyelmet a közösen megélt élmények fontosságára.    

“Iszunk egy sört? Want to grab a beer? ¿Te apetece una cerveza? On va boire une bière?” Bármelyik nyelven hangzik is el, ez a mondat mindig egyet jelent azzal, hogy indulhat a gondtalan közös időtöltés, ilyenkor pedig a Heineken egyáltalán nem bánja, ha végül nem a sör, sokkal inkább a társaság kerül a fókuszba.

A Heineken célja mindig is az volt, hogy a felejthetetlen pillanatokat ünnepelje. Ahogyan Freddy Heineken is mondta: „Én nem sört akarok eladni, hanem gezelligheid-et” – utalva a híres holland kifejezésre, ami nagyjából „a jó időtöltés érzésének” fordítható.

Az ikonikus sörgyár a sör világnapjára egy újabb reklámot készített, amelyben az „elfelejtett sör” a legjobb bizonyíték arra, ha jó a hangulat a buliban, egy focimeccs ünneplésén, vagy egy baráti összejövetelen. A hatásos kisfilm zenei aláfestését Debussy Claire de Lune című műve adja, és azt hivatott megmutatni, hogy a közös sörözéseknek korántsem a sör a legjobb része.

Most, amikor a digitális túlterheltség és a hosszú munkaórák egyre nagyobb mértékben nyomják rá bélyegüket a társasági életünkre,

a találkozások és a közös időtöltések fontosabbá váltak, mint valaha.

Egy friss tanulmány szerint a világ népességének csaknem negyede (24%) „nagyon” vagy „eléggé” magányosnak érzi magát, 6% pedig „egyáltalán nem” érzi a kapcsolatot másokkal – ez világszerte 20 emberből 1 embert jelent.

A Heineken nem most először veszi fel a kesztyűt a valódi közösségi élet megnehezítőivel szemben. Idén mutatta be a márka a „Boring Phone”-t, a telefont, aminek nincs hozzáférése sem az internethez, sem a közösségi médiához, és nincsenek rajta appok sem, így segít az embereknek felismerni, hogy a közösségi életük gazdagabb lesz, ha kevesebb időt töltenek a telefonjukon, márpedig egy tanulmány szerint az emberek 90%-a szokta görgetni a telefonját akkor is, amikor szórakozni megy.

2022-ben a sörfőzde megalkotta a „The Closer”-t, egy high-tech sörnyitót, ami arra használta a technológiát, hogy minden munkával kapcsolatos appot bezárjon abban a pillanatban, hogy felpattintják vele egy Heineken kupakját.

Még 150. évfordulója alkalmából is, amikor sokan talán azt várták, hogy a Heineken majd az örökségéről vagy hagyományairól fog kommunikálni, a márka globális kampányával inkább azt üzente: nem érdekli, hogy fogyasztói hogyan isszák, ejtik vagy betűzik a sör nevét mindaddig, amíg sörözés közben jól érzik magukat. Létrehozták a „Good Times Index”-et is, amely azt mutatja meg, hogy a sörözőknek milyen körülményekre van szükségük ahhoz, hogy valóban jól tudják érezni magukat.

Így talán már nem olyan meglepő, hogy a sör nemzetközi napján a Heineken számára továbbra is a közösen eltöltött idő és a szórakozás lesz a legfontosabb, jóval megelőzve magát a sört.

„A sör nemzetközi napja jó alkalom arra, hogy megmutathassuk, mit képvisel a Heineken márka – a közösen eltöltött időt! Természetesen ünnepeljük a sörünket is, de a legbüszkébbek arra vagyunk, hogy 150 éve adunk okot az embereknek arra, hogy összejöjjenek, és mindig is ez lesz a legfontosabb küldetésünk. Egészségünkre!” – mondta Dolf van den Brink, a HEINEKEN vezérigazgatója.

„Sörfőzőmesterként én leszek az első, aki elismeri rajongását a sörünk csodálatos ízéért és minőségéért. De a mai nap nem erről szól – hanem azokról a különleges pillanatokról, amiket átélünk, miközben megiszunk egy sört. Boldog nemzetközi sörnapot!” – tette hozzá Willem van Waesberghe, a Heineken sörfőzőmestere.

„A nemzetközi sörnap összehozza a világot, és minden kultúra sörét ünnepli. Ez az alkalom tökéletes lehetőség volt a Heineken számára, hogy ismét megmutassa a márka mindig egyedi nézőpontját. A kampány tulajdonképpen egy óda a társaságban eltöltött időhöz és a boldogsághoz, mindezt azoknak az „elfelejtett” söröknek a szemüvegén keresztül ábrázolva, amelyeket hátrahagyva teret adunk az együttlétnek, a minőségi társaséletnek és a baráti pillanatoknak.” – mondta Bruno Bertelli, a LePub globális vezérigazgatója.
( onBRANDS )