EGYÜTT AZ UTAKON

A rutintalan sofőrökre koncentrál a Magyar Suzuki idei kampánya.

Vajon kellő türelemmel fordulnak a tapasztaltak a tanuló vagy rutintalan autóvezetők felé? Ugyanakkor mit tehetnek azok, akik sokkal magabiztosabbak szeretnének lenni, ha volán mögé ülnek? A Magyar Suzuki „Együtt az utakon – Te is voltál kezdő sofőr” közlekedésbiztonsági programjában idén ősszel egy újabb, sokakat érintő kérdésben indít edukációs integrált kampányt.

Az esztergomi autógyártó vállalat három évvel ezelőtt indította el közlekedésbiztonsági kampányát. Olyan, a közlekedés összes résztvevőjét érintő kérdésekre szeretné felhívni a figyelmet, amelyekben változásra lenne szükség. Az „Együtt az utakon” első évében azt mutatták meg véleményvezérekkel és közlekedési szakértőkkel, milyen veszélyes, ha a külvilággal nem törődve, az érzelmeinktől vezérelve veszünk részt a közlekedésben. Az agresszió, a türelmetlenség egyre több problémát okoz az utakon. Tavaly a megkülönböztető jelzést használó járművekre fókuszáltak: az „Adj utat, ments életet!” programban az Országos Mentőszolgálat, a Komárom-Esztergom Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság volt a szakmai együttműködő partner.

Cél a közbeszéd tematizálása

A Magyar Suzuki ebben az évben ismét egy olyan témát választott állandó szakértőikkel, Csörgő László vezetéstechnikai tréner és Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus bevonásával, amely minden autóst érint. A tanuló- vagy rutintalan vezetők közúti részvétele nem minden esetben elfogadott, sokszor a türelmetlenség, az idegesség, de sok esetben még az agresszió is megjelenik. Nemcsak a negatív érzelmi megnyilvánulások állnak azonban a háttérben, amikor a bizonytalan sofőrök szorongást, vagy félelmet éreznek, amikor volán mögé ülnek. Ha egyáltalán vállalkoznak erre a jogosítvány megszerzése után.

„Fontosnak tartjuk, hogy évről évre olyan témákkal tematizáljuk a közlekedéssel kapcsolatos beszélgetéseket, amelyekben változásra van szükség. Ebben kiemelt együttműködő szerepet szánunk a szakembereknek, a hatóságoknak és véleményvezéreknek. Ugyanakkor az idén szeretnénk még jobban bevonni a nyilvánosságot, ezért pályázatot hirdetünk olyan sofőröknek, akik nem érzik magukat komfortosan az utakon. A nyerteseknek lehetőséget adunk, hogy olyan rutint és tapasztalatot szerezhessenek, amely jóvoltából fenntartások nélkül vesznek részt a jövőben a közlekedésben” – mondta Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője.

A „Neked mi a történeted?” című pályázattal kapcsolatos információk a kampány microsite-ján érhetők el. Az integrált kampány kulcsüzeneteit kutatás alapján készített közleményekkel, social media felületeken, fizetett média- és influencer-együttműködésekkel szeretnék eljuttatni a célcsoportokhoz, a tapasztalt és a rutintalan sofőrökhöz egyaránt. A pályázat nyertesei pedig egy félnapos vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a zsámbéki DrivingCampen. Sipos Orsi és Szabó Balázs Máté stand-uposok, Vogel Adrienn autóversenyző, B. Nagy Réka énekesnő, Csörgő László, a DrivingCamp vezető trénere, Zerkovitz Dávid közlekedéspszichológus és Gál Kristóf rendőr ezredes, a rendőrség szóvivője vesz részt a kampányban.
( onBRANDS )