EGYMILLIÓ FORINTOT ÉR EZ A TETŐCSERÉP

Kihirdették a Wienerberger és a MOME közös tervpályázatának győztesét.

Sikeresen lezárult a Wienerberger Magyarország és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) közös formatervezői pályázata. A közel 2 millió forint összdíjazású verseny célja az volt, hogy megtervezzék a Tondach univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét. A győztes munka egy tetején sík, az alján viszont íves terv lett, mely tökéletesen illeszkedik a Tondach cserepek kollekciójába.

A „Megújuló tradíció – Új univerzális kerámiatetőcserép tervezése” elnevezésű pályázatot a Wienerberger Magyarország, a Tondach kerámia tetőcserepek gyártója, valamint a MOME hirdette meg, azzal a céllal, hogy a jelentkezők megtervezzék a Tondach Univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét, amely széles körben felhasználható, egyben sokak számára vonzó lehet.

Az első helyezést Zala Zsófia terve nyerte el,

a második díjat Nagy Sára,

a harmadikat pedig Szilasi Dávid Kristóf munkája kapta.

Ők 1 000 000, 500 000 és 300 000 forint pénzjutalomban részesülnek. A zsűri különdíját Laufer Ferenc pályázatának ítélték oda.

“A cserép tervezése során a hagyományos és a kortárs építészet közötti kapcsolatteremtés foglalkoztatott: hogyan békíthető ki a hagyományos épületek részletgazdagsága az új építésű, letisztult geometriájú épületekkel” – írta pályamunkájában Zala Zsófia. A győztes formaterv átmenetet képez a két eltérő formavilág között: az alja két íves szerkesztésű sziluettből indul ki, a tetejéhez érve azonban az ívek eltűnnek és síkká válnak. A lágy ívek és a forma letisztultsága így sokrétű felhasználást nyújt, és a terv így formailag illeszkedik a kollekcióba.

A zsűri tagjai különös figyelmet fordítottak arra, hogy az egyes pályamunkák megfeleljenek a specifikációnak, innovatív, újszerű ötleteket tartalmazzanak, valamint arra is, hogy a végeredmény hogyan illeszkedik majd a kollekció más darabjaihoz. A bizottság tagjai a Wienerberger képviseletében Molnár Gergely, a Tondach termékmenedzsere, Horváth András, műszaki csoportvezető és Sallai Gábor, brand menedzser voltak; a MOME részéről pedig Féja Dorottya, tanársegéd, formatervezés BA szakvezető és Juhász István DLA, egyetemi docens vett részt a zsűrizésben.

„A pályázat rendkívül sikeres volt, és nagy öröm számunkra, hogy ilyen magas színvonalú munkák érkeztek be. A résztvevők kreativitása és innovatív megközelítése nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a Tondach Univerzális termékcsalád a jövőben is meghatározó szereplő legyen a piacon. Külön öröm számunkra, hogy a MOME-val közösen dolgozhattunk ezen a projekten, hiszen az egyetem hallgatói és szakemberei jelentős mértékben emelték a pályázat szakmaiságát” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketing vezetője.
( onBRANDS )