TÖRTÉNETÉBEN ELŐSZÖR BERLINBEN ZAJLOTT A BRANDFESTIVAL

Az esemény fő témái között szerepelt az európai gazdaság és márkák jövője.

A szeptember 12-i konferencia a világ minden tájáról vonzotta a szakma meghatározó szakértőit, akiktől a mesterséges intelligencia, a fenntarthatóság, és az innováció legújabb trendjeiről hallhatott a közönség. 

Az esemény fő témái között szerepelt az európai gazdaság és márkák jövője, az innovatív stratégiák megalkotása márka- és vállalkozásfejlesztésben, valamint a mesterséges intelligencia lehetőségeinek kiaknázása. A résztvevők megismerhették a legújabb AI-alapú filmkészítési technikákat és megvitatták, hogyan formálja a mesterséges intelligencia a jövő filmjeit és a márkakommunikációs stratégiákat.

A BrandFestival berlini színrelépése mérföldkőnek számít a magyar kommunikációs szakma életében. Nemcsak a hazai szakembereknek biztosított platformot a nemzetközi bemutatkozásra, hanem hidat is épített a magyar szakma és a nemzetközi reklámipar között.

“Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a BrandFestival Berlinben is ilyen nagy sikert aratott. A konferencia túlmutatott egy egyszerű szakmai eseményen. Lehetőséget teremtett arra, hogy a magyar kreativitás és szakértelem a világ egyik legfontosabb színpadán mutatkozzon be. A résztvevők visszajelzései alapján elmondhatjuk, hogy a BrandFestival Berlinben is méltó folytatása a budapesti hagyományoknak, és izgatottan várjuk a következő évet.” – mondta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke.

Köszönhetően a világ minden tájáról érkező szakértőknek a berlini BrandFestival híre eljutott a legfontosabb piacokra is messze Európán túl. Olyan témákban gyakorolt hatást a rendezvény a szakmára, mint a mesterséges intelligencia használatával járó felelősség, amely kiterjed márkabiztonságra, az etikai és jogi szempontokra is.

Több tudományos előadás bizonyította, hogy a mesterséges intelligencia nem csupán egy múló trend, hanem a marketing jövőjének alapköve. Bizonyos területeken, például a márkák pozícionálásában már most jobb döntéseket tud hozni az embernél. Ugyanakkor egyetértettek az elődók abban, hogy a vezetés, a csapatmunka és az innováció mind az emberi kapcsolatokon alapul. Az erős kapcsolatok, a bizalom és a pozitív csapatkultúra elengedhetetlenek a sikerhez.

Új fejezetet nyitott a BrandFestival éltében az is, hogy stratégiai partnerként csatlakozott a rendezvényhez az AI Film Fest Amsterdam. A világ egyik legelismertebb mesterséges intelligencia tematikájú filmfesztiváljának képviselői bemutatták legutóbbi versenyük nyertes alkotásait és már várják a jövő évi fesztiválra a pályázatokat.

A BrandFestival története 2001-re nyúlik vissza, amikor a Republic Group először rendezte meg a stratégiai és márkakommunikációs találkozót Budapesten. Az elmúlt két évtizedben a BrandFestival több mint 2500 előadást prezentált a közönségnek, és olyan neves előadókat vonzott, mint Monica Lewinsky, Ngima Nuru és Csíkszentmihályi Mihály.

A 2024-es berlini rendezvény bebizonyította, hogy a magyar reklámipar készen áll a nemzetközi porondra lépésre. A BrandFestival továbbra is elkötelezett marad amellett, hogy a legfrissebb trendekről és innovációkról szóló szakmai diskurzus meghatározó szereplője legyen, és platformot biztosítson a magyar tehetségeknek a nemzetközi színtéren. A Republic Group vezetői kifejezték nyitottságukat az együttműködésre a hazai szakma képviseletére vállalkozó cégekkel a jövő évi eseményen.

( onBRANDS )