Pusztán kommunikációs szempontból. Sokszor mondom, hogy korábban a politika tanult a marketing, kommunikációs iparágtól. Ma már ez fordítva is igaz,
sok tapasztalatot, technikát lehet ellesni a politikától.
Még ha sokan, sokat és erőltetve bénáznak is. Olvasom az RTL Reggeli kérdését Magyar Péter vs. kormánypárt témában:
“Eldöntheti egy politikus sorsát a közösségi média?”
Valóban, a hazai politikai kommunikáció terepe is egyre inkább a közösségi média, egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a közösségi oldalak a politikai küzdelemre, így fontos, hogy a politikusok miként szerepelnek ebben a versenyben.
Érdekes a kérdés, miközben
a “közösségi média” az “csak” a kommunikációs csatorna.
Amikor 2009 környékén egyetemi előadásaim közben megkérdeztem a hallgatókat, hogy Obama miért nyert, a válasz azonnal az volt, hogy a Facebook.
Már akkor is az volt erre a válaszom, hogy nem, a FB csak a kommunikációs csatorna volt, amit persze Obama használt a legjobban, de a győzelmet az idea, a sok jó és egyszerű üzenet, a jó karakter és a storytelling, a személyes márkája hozta (Change we can believe, “I love you Michelle”). Az első színesbőrű amerikai elnöknek, akinek Rosa Parkstól Martin Luther Kingen át ( I have a dream) teljesült be a győzelme.
Szóval, persze, hogy számít, kiemelten fontos a közösségi média, fontosabb, mint bármikor, de ne felejtsük el, hogy az “csak” éppen az adott kor kommunikációs csatornája!
( Kőszegi András )