EGY ÉVE HAZAI KÉZBEN A JÓFOGÁS ÉS A VATERA

Itt tart a piacterek megújulása.

Lezajlott a közös backoffice kialakítása, a logisztikai fejlesztéseknek köszönhetően még több fajta terméket lehet a piacterekről a webáruházaknál megszokott módon megrendelni. A Jófogás univerzális piactér marad, ahol még könnyebbé vált új gazdát keresni a legkülönbözőbb dolgoknak, míg a Vatera a műgyűjtők és a hobbisták irányába indult el a hamarosan elrajtoló aloldalaival. Itt tart most az egy éve újra hazai tulajdonba került, jól ismert piacterek megújulása. 

Egy éve, hogy a Jófogás és a Vatera piacterek korábbi külföldi tulajdonosaiktól újból magyar kézbe kerültek az Extreme Digital egykori társalapítóinak vezetése alatt. Igazodva a marketplace-ek térhódításának világszerte tapasztalható trendjéhez, az egyre fokozódó versenyhelyzet következtében a Jófogást és a Vaterát egyaránt új működési pályára állítják az új tulajdonosok, miután a háttérben zajló üzemeltetést érintő szinergiák – például a közös üzemeltetés, HR, marketing és sales teamek létrehozása – sikeresen végbementek.

“A Z generációs vásárlók számára a fenntarthatóság, zöld törekvések a korábbinál fontosabb preferenciák a vásárláskor, ennek köszönhetően a C2C, vagyis fogyasztók közötti kereskedelemre fókuszáló piacterek az elmúlt egy évben is tovább erősödtek. A hagyományos webáruházakkal ellentétben a mi piactereinket kevésbé befolyásolja az Európán kívüli szereplők globális terjeszkedése, amelyek elsősorban a B2C tevékenységükre fókuszálnak” – összegezte az elmúlt egy év tapasztalatait Várkonyi Balázs, a Jófogás és a Vatera ügyvezetője.

A Jófogás egy univerzális piactér, ahol a pálinkafőző készlettől az Xboxig minden megtalálható, nem véletlenül használja csaknem minden harmadik hazai internetező. Ezzel szemben a Vatera a szakértői, műtárgyakra, régiségekre vadászó gyűjtők körében a legnépszerűbb, és a folyamatban lévő fejlesztések is a különböző hobbik köré rendeződő célcsoportok minél teljesebb kiszolgálását célozzák. A helyi ügyfélszolgálati jelenlét mindkét platform esetében segít bizalmat építeni a felhasználókkal, akik biztonságára kiemelt figyelmet és erőforrásokat fordítunk.

A filléres dolgokat is megéri elfutározni a Jófogáson

Annak érdekében, hogy az oldalon elérhető közel másfélmillió hirdetés könnyen áttekinthető legyen a felhasználók számára, a Jófogáson még hangsúlyosabbá vált az oldal vertikális jellege: ennek részeként a piactér, az ingatlan, a jármű és az állás szekciók a korábbinál jobban elkülönülnek egymástól, átláthatóbbá és könnyebben kezelhetővé téve az oldalt.

A “rendeld meg a Jófogáson” koncepció mentén a vásárlói élmény továbbfejlesztésének részeként a felhasználók mostantól a hirdetésnél a “Megrendelem” gombra kattintva közvetlenül elindíthatják a házhoz vagy csomagautomatába történő szállítást, akár csak egy webáruházban. A kiszállítással kérhető termékek köre jelentősen bővült, az alsó szállítási árlimit a Foxpost csomagautomata esetében mindössze 10 forintra csökkent, így akár néhány száz forintos apróságok eljuttatása is rentábilisan megoldható a platformon.

A tulajdonosváltás zárószakaszaként szeptember 1-től az Adevinta Classified Media Hungary megszűnt, és a Jófogás csapata immár Jófogás-ként folytatja működését. Ez a felhasználók számára nem jelent változást a mindennapi használatban.

Jobban rámegy a hobbistákra és a műgyűjtőkre a Vatera

A Vatera.hu esetében tovább erősödik a fókusz a gyűjtői tárgyak, régiségek biztonságos adásvételén, amelyet a frissen elindult új microsite-tal is megerősít a piactér: a nagyobb értékű antik tárgyak számára indult Vatera Galéria aloldalon neves galériák pénzvisszafizetési garanciával bocsáthatják eladásra, árverésre az általuk bevizsgált régiségeket és más gyűjtői cikkeket.

Mivel a felhasználók teljesen másként keresnek műtárgyakat mint mondjuk használt okostelefont, középtávon a Vatera működését érintő fejlesztések is e két eltérő felhasználási módra fognak koncentrálni. A soron következő vaterás fejlesztések köré rendeződő szekciók kidolgozását célozzák: az adott területhez kapcsolódó termékek keresése és meghirdetése is egyszerűbb lesz a terméktípushoz testreszabott felületeken.

A logisztika a Vatera esetében is jelentős fejlesztéseken esett át, az akár piacteres eladás nélkül is igénybe vehető Vaterafutáron havonta már átlagosan 50 ezer darab csomagot adnak fel – ezen a gyűjtői bélyegtől a bútorig egy sor különböző tárgyat lehet jutányos áron továbbítani, néhány hete akár már külföldre is.

Amikor senki nem keres rajta, mégis mindkét fél boldog 

A két hazai piactéren nem csupán vásárolni lehet, sokan használják arra a platformot, hogy akár ingyen, vagy jelképes összegért keressenek új gazdát a feleslegessé vált dolgaiknak. A Jófogáson az egyik legtöbbet begépelt keresőkifejezés idén is az “ingyen elvihető”: napi szinten átlagosan több mint hatezer alkalommal keresnek rá a kulcsszóra, ami a legülönbözőbb termékkategóriákat fedi le a bútoroktól a régi újságokig – hiszen ami valakinek feleslegessé válik, az másnak még hasznos lehet.

A Vaterán ezzel szemben inkább az egy forintról induló aukciók népszerűek, egy átlagos napon mintegy húszezer 1 forintról induló minimálár nélküli árverés fut a piactéren. Eladói oldalról e konstrukció előnye, hogy nagyobb eséllyel és gyorsabban gazdára találnak az így meghirdetett tételek, a vásárlói oldalról pedig a kellően gyors és szerencsés ügyfelek rendkívül kedvező áron juthatnak hozzá egy-egy kiszemelt tárgyhoz.
( onBRANDS )