A FENNTARTHATÓSÁG NEM LEHET CSUPÁN EGY MARKETING AGENDA

Eddig a marketingesek gyengén teljesítettek a fenntarthatóság hatékony integrálásában.

A Kantar Marketing Trends 2025 így látja, “Sustainability and marketing must merge”:

2025-ben a nagy gazdaságokban

várhatóan erősödik a fenntarthatósággal kapcsolatos szabályozás, amely felgyorsítja a vállalati ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) törekvéseket.

Ezenkívül világszerte a fogyasztók 93%-a állítja, hogy fenntarthatóbb életmódot szeretne élni.

Ez arra fogja kényszeríteni a vállalatokat, hogy a fenntarthatóságot egyszerre tekintsék kockázatnak és lehetőségnek.

Eddig a marketingesek gyengén teljesítettek a fenntarthatóság hatékony integrálásában, illetve abban, hogy olyan érdemi különbségeket és kommunikációt teremtsenek, amelyek valóban megszólítják a fogyasztókat.

Bár úgy tűnik, a fenntarthatósági marketing szándéka ellenére kudarcot vallott, a Kantar BrandZ adatelemzése azt mutatja, hogy a fenntarthatóság már így is 193 milliárd dollárral járul hozzá a világ top 100 márkájának értékéhez.

A Kantar Worldpanel adatai szerint a legaktívabb fenntarthatóságot képviselő fogyasztói szegmensek aránya 2023-ban 22% volt, és konzervatív becslések szerint 2030-ra ez az arány 29%-ra nőhet. A marketingesek is hasonlóan elkötelezettek: világszerte 94%-uk szerint ambiciózusabbá kell tenni a fenntarthatósági terveiket (Sustainable Marketing 2030).

Ahogy Jane Wakely, a PepsiCo International Foods ügyvezető alelnöke és fő fogyasztói és marketing igazgatója, valamint növekedési igazgatója mondja: „A fenntarthatóság nem lehet csupán egy marketing agenda. Az egész vállalatnak kell a célkitűzést képviselnie, ahol a marketing feladata az, hogy megtalálja az autentikus kapcsolatot, amely relevánssá teszi a fogyasztók számára, és a fenntarthatósági kezdeményezéseket növekedési motorokká alakítja.”
( onBRANDS )