Növekedett az online tartalomelőállítással és közösségépítéssel foglalkozó vállalatok vezetőinek súlya a hazai digitális világ befolyásos szereplői között – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap 15. alkalommal összeállított „TOP50 Digitális vezető” rangsorából.
A digitális vezetők toplistáján évről-évre azok szerepelnek, akiknek alapvető befolyása van arra, miként alakul az életünket egyre inkább meghatározó hazai online világ.
Az idén az online tartalommal és közösségépítéssel foglalkozó vállalatok irányítóinak befolyása erősödött leginkább. A lista első tíz helyezettjéből heten digitális tartalmakat előállító vállalatok topvezetői, alapítói vagy szerkesztőségek irányítói. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta: “a zöldmezősként indult médiumok befolyásukat tekintve mára több esetben felzárkóztak az évtizedes múlttal rendelkező médiavállalatokhoz. Sikerüket annak is köszönhetik, hogy kitartó, lojális közösséget tudtak felépíteni és megtartani maguk mellett. Az új platformok meghatározó, befolyásos szereplőire jó példa az idei digitális toplista első helyezettje, Gulyás Márton (Partizán), aki néhány év alatt egy sok százezres nézettséggel rendelkező, közéleti kérdésekkel foglakozó online csatornát épített fel.”
Miközben erősödik a tartalom és közösségépítés meghatározó szerepe, a hazai e-kereskedelmet a folyamatosan zajló konszolidáció határozza meg. Ennek megfelelően kerülnek ki, illetve érkeznek vissza a listára olyan vállalatok vezetői, amelyek például egy felvásárlás részeként külföldi anyacéghez kerültek, vagy itthoni terjeszkedéssel igyekeznek a méretgazdaságosságot kihasználva eredményesebben működni. A kikerülőkre jó példa Szigetvári József (Szállás.hu), akinek a vállalatát régiós versenytárs vásárolta fel. A visszatérők táborát pedig Palocsay Géza (GLS) erősíti, aki tavaly kikerült a rangsorból, idén pedig nagy logisztikai vállalat regionális stratégiai igazgatójaként tért vissza.
TOP 10
Az első helyre a TOP50 Digitális vezető idei rangsorban Gulyás Mártont választotta a zsűri. A Partizán sikertörténetét jól mutatja, hogy több mint 500 ezer feliratkozójuk van a Youtube-on, és erős, az egyszázalékos felajánlásokat tekintve is meghatározó támogatói bázissal rendelkeznek.
A második a tavalyi listavezető Bán Zoltán lett, aki a Portfolio.hu mellett számos sikeres digitális médiatermék fejlesztését irányítja. A vállalat az elmúlt időszakban jelentősen bővítette portfólióját, új területekre is belépett.
A harmadik helyezett Várkonyi Balázs neve összeforrott a hazai e-kereskedelem fejlődésével: jelenleg a Vatera és a Jófogás ügyvezetőjeként meghatározó platformokat irányít.
A negyedik helyre a 24.hu főszerkesztője, Pető Péter került, aki innovatív megoldásokkal és folyamatos tartalomfejlesztéssel erősítette a hírportál pozícióját.
Az ötödik helyezett Bíró Pál, a Google magyarországi irányítója. A topvezető aktív szerepet vállal a hazai digitális ökoszisztéma fejlesztésében: a cég mentorprogramokat indít, és támogatja a felelős mesterségesintelligencia-használatot.
A hatodik Uj Péter, a 444.hu alapító-főszerkesztője, aki a hazai újságírás és online tartalomfejlesztés egyik meghatározó alakja.
A hetedik helyre D. Tóth Krisztát választotta a zsűri. A wmn.hu alapítója az idei évtől kreatívigazgatói pozícióban felel a portál tartalomfejlesztési feladataiért.
A nyolcadik helyezett Starcz Ákos, az Index.hu vezérigazgatója, aki idén az Indamedia csoport stratégiai együttműködéseinek bővítésével zár sűrű évet.
A kilencedik helyre a rádiózás majd televíziózás világából érkező Friderikusz Sándor került, aki saját gyártócégével sikeres, sokszor többszázezres nézettségű tartalmakkal jelent meg az új médiában is.
A tizedika listán Forgács Mariann, a közösségi média kommunikáció egyik ismert hazai szakértője, a Be Social alapító-ügyvezetője.
A Marketing&Média TOP50 Digitális vezető idei listájának egyik érdekessége, hogy növekedett azok száma, akik a digitális világ mellett a médiaipari toplistán is helyet foglalnak. Míg tavaly csak heten voltak jelen párhuzamosan a digitális és a médiaipari rangsorokban, idén már 15 vezetőre, illetve szakemberre bővült az átfedés. Ez jól mutatja, hogy a hagyományos és digitális média közötti határvonalak egyre inkább elmosódnak.
(onBRANDS )