Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik legnagyobb presztízsű európai DEI-tematikájú (Diversity, Equity, Inclusion) elismerés (amelynek céges, “Company of the Year” kategóriájában a Publicis Groupe Hungary finalista lett), annak visszaigazolása, hogy a sokszínűség és befogadás iránti elkötelezettség a társadalmi felelősségvállalás mellett komoly üzleti értéket is teremt.
Komáromi Zsófiát díjazó European Diversity Awards (EDA), Európa egyik legrangosabb DEI-tematikájú elismerése, amely a sokszínűség területén kiemelkedő vezetőket, vállalatokat és kezdeményezéseket díjazza 2010 óta. A november elején Londonban átadott elismerés mára a kontinens vezető eseményévé vált, és évről évre ráirányítja a figyelmet azokra a megoldásokra, amelyek valódi, mérhető változást hoznak az egyenlőség és befogadás előmozdításában.
Az elmúlt években Komáromi Zsófia vezetésével a Publicis Groupe Hungary számos úttörő kezdeményezést indított a befogadó vállalati kultúra erősítése érdekében.
Zsófia irányítása alatt olyan programok indultak útnak Magyarországon, mint a „Working with Cancer” kezdeményezés, amely a súlyos betegséggel küzdő munkatársaknak és hozzátartozóiknak nyújt támogatást, vagy a Menopauza és Menstruációs Program, amely a női munkavállalók speciális igényeit helyezi előtérbe. Emellett a cég számos, az LMBT közösség mellett kiálló projektben vett részt (például pro bono módon támogatta Család az család kampányt és a Pride állandó aktív szereplője), partnere a Nyitottak vagyunk szervezetnek, és az alulról jövő kezdeményezések támogatására létrehoztak egy ún. ERG-t, egy sokszínűségi munkavállalói csapatot. Ezen munka eredményeként – amiben a teljes, 10 fős HR szervezet mellett az egész cégnek óriási szerepe van – közel 30 ország és 4 generáció képviselője dolgozik a budapesti irodában, és a Publicis Groupe Hungary a női felsővezetők arányában (55%) az egyik legdiverzifikáltabb cég az iparágban.
“A minket körülvevő világban tapasztalható globális feszültségek jelentős hatással vannak mindannyiunk életére. Ilyen időkben még fontosabb, hogy elfogadással forduljunk egymás felé, és vállalatként olyan befogadó kultúrát építsünk, ahol valóban nem teszünk különbséget munkatársaink között származásuk, szexuális orientációjuk, életkoruk vagy nemük alapján. Ezt az értéket aktívan képviseljük a külvilág felé is. Ezért is tölt el óriási büszkeséggel minket Zsófi díja és cégünk shortlistes helyezése, hiszen ezek egyértelmű megerősítései annak, hogy közös erőfeszítésink jó irányba mutatnak, hogy jó úton haladunk. A mostani eredményeinkre építkezve folyamatosan, progresszívan fejlesztjük tovább munkánkat, és tovább feszegetjük azokat a normákat, amelyek a teljesen inkluzív kultúra megteremtésének útjában állnak” – mondta Borbás Veronika, a Publicis Groupe Közép- és Kelet-Európai Chief Talent Officere.
„A DEI melletti kiállás a DNS-ünk része – hazai és nemzetközi szinten egyaránt. Ugyanakkor fontos látni, hogy a munkahelyi légkör és társadalmi küldetés mellett üzleti sikerünkben is óriási szerepe van a sokszínűségnek – ez egy olyan közös értékrend, amit a nálunk és velünk dolgozókra, tehát a munkatársainkra és az ügyfeleinkre is jellemző. Ez a szemlélet a teljes szervezetre igaz, ugyanakkor szeretném kiemelni a kultúra fejlesztésében óriási szerepet vállaló HR csapatot, illetve kettő szenior kollégámat: Madarász Dávidot, a cég DEI vezetőjét, és Varga Petrát, aki a cég inkluzív toborzási stratégiájáért felelős; mindketten rengeteget dolgoztak azon, hogy mi legyünk az egyik legsokszínűbb, legelfogadóbb cég Magyarországon. Ezért is szolgált örömömre, hogy a díjat ők vehették át a nevemben” – mondta el Komáromi Zsófia.
Ehhez kapcsolódva Polgár Zsuzsa, a Publicis Groupe Hungary Chief Business Officere hozzátette: “Közel két évtizedes szakmai tapasztalatom alapján biztosan állíthatom, hogy a sokszínűség és befogadás iránti elkötelezettségünk nemcsak belső érték, hanem egyértelmű versenyelőnyt is jelent ügyfeleinknek: egy diverz csapat sokszínűbben, kreatívabb módon gondolkodik, ami ösztönzi az innovációt. Így olyan kampányokat és stratégiákat alkothatunk, amelyek különleges, izgalmas, addig nem látott módon szólítják meg és vonják be a különböző célcsoportokat, erősítve ügyfeleink piaci pozícióját”.
Az EDA által átadott díj jól illeszkedik a Publicis Groupe Hungary törekvéseinek elismeréséhez: idén októberben a cég ügynökségi kategóriában megnyerte HRKOMM Award HR EXCELLENCE fődíját is. Mindez jól tükrözi a Publicis Groupe mottóját – „Viva la différence!” – azaz éljen a különbözőség, amely a sokszínűség és befogadás fontossága melletti állásfoglalás.
( onBRANDS )