EZ HOSSZÚ TÁVON VESZÉLYEZTETI AZ ADOMÁNYOZÓI BÁZIS FENNTARTHATÓSÁGÁT

A kisebb adományozók kevés figyelmet kapnak.

A Fundraising Effectiveness Project (FEP) legfrissebb, Q3 2024-es adatai ismét rámutatnak egy aggasztó trendre: bár az adományozott összeg 0,9%-kal nőtt, az adományozók száma -5,3%-kal csökkent, különösen a kisebb donorok (-12,4%) esetében.

A probléma egyik gyökere, hogy a nonprofit szervezetek gyakran a nagy adományokat részesítik előnyben, és azokat jutalmazzák, miközben

a kisebb adományozók kevés figyelmet kapnak.

Ez hosszú távon veszélyezteti az adományozói bázis fenntarthatóságát, hiszen a kisebb donorok alkotják a jótékonysági szektor gerincét.

Hogyan tovább? Woodrow Rosenbaum, a GivingTuesday adatfőnöke szerint a kulcs az innovatív stratégiákban rejlik, amelyek új adományozók aktiválására és meglévő kapcsolatok mélyítésére fókuszálnak.

Itt lép be a képbe a Sharity Impact, amely modern – digitális technológiai -megoldásokkal támogatja a nonprofit szervezeteket a kisebb adományozók elérésében és megtartásában is.

Hogyan is segít a Sharity?
Hétköznapi adományozók aktiválása játékosított kampányokon keresztül, amelyek élményszerűvé teszik az adományozást.
Kis és mikro adományok lehetővé tétele, hogy mindenki számára elérhető legyen a jótékonykodás.
Kis adományozók jutalmazása: külön figyelmet fordítunk arra, hogy az ő támogatásuk is elismerést kapjon.

2025 a lehetőségek éve lehet! Most van itt az idő, hogy a kisebb donorokat visszahódítsuk, és hosszú távú stratégiákat építsünk. A Sharity segítségével szervezetek képesek újraéleszteni kapcsolataikat és maximalizálni hatásukat.

( A szerző: Bársony Farkas Dr., LL.M., MBA, CEO of Sharity Zrt. )