AI HÁTTÉRBE SZORÍTJA A MÁRKAMENEDZSMENTET?

MARKETING AGENDA 2025

Továbbra is a mesterséges intelligencia és annak marketingiparra gyakorolt hatása áll az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation (EMC) éves előrejelzése, a European Marketing Agenda 2025 legfontosabb fókusztémáinak élén.

Az európai marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation (EMC), amelynek a Magyar Marketing Szövetség is aktív tagja, minden évben közzéteszi az európai marketingközösség szakmai kihívásait összegző kutatásának eredményét, a European Marketing Agendát.

Az „Adatalapú AI forradalom találkozása a márkamenedzsmenttel” címet viselő jelentés idén 21 európai ország 100 000 marketingszakemberének véleményére épül. A kitöltők közel 10%-a Magyarországról érkezett, ezzel a harmadik legtöbb hozzájárulást nyújtva az európai marketingkörképhez.

A tavalyi Agenda rámutatott, hogy az AI az európai vezetők és szakemberek legfontosabb témája.

A 2025-ös jelentés még mélyebbre ás, új felismeréseket és trendeket tárva fel a mesterséges intelligencia hatása és alkalmazásai kapcsán. Az idei áttekintés rámutat arra, hogy a kulcsfontosságú stratégiai témák között

egy markáns paradigmaváltás látszik kirajzolódni:

az AI háttérbe szorítja a márkamenedzsmentet, sőt – paradox módon – még magát a digitalizációt is. Ezen felül a szakmát egy kiemelten fontos operatív téma tartja lázban: milyen közvetlen eredménnyel jár az AI marketingszakmában való robbanásszerű elterjedése az adatvezérelt ügyfélkapcsolat-kezelésre nézve.

Dr. Ralf Strauss, az EMC elnöke szerint a feltárt jelenségek túlmutatnak a szűken értelmezett marketingterületeken, és sok iparágban megfigyelhetőek: „Az akadályok és kihívások nem csak a mi szakterületünket érintik. Mindenki érzékeli az adatok áramlásának üzletet érintő hatását, azonban mindeközben – kissé ironikus módon – széles körű tudáshiány tapasztalható abban, hogy az AI hogyan változtatja meg magukat az üzleti folyamatokat. Miközben a magas szintű és személyre szabott ügyfélélmény nyújtásának folyamatos biztosítása áll a középpontban, az adatok gyűjtése és konszolidálása – a minőségi ügyféladatok feldolgozásának érdekében – hiányzó láncszemnek tűnik a 360 fokos ügyfélkép hézagmentes eléréséhez. A felmérés emellett arra is felhívja a figyelmet, hogy a fenntarthatóság továbbra is egyensúlyozik az ökológiai célok és a gazdasági realitások között.”

A Magyar Marketing Szövetség kiemelt feladatának tekinti, hogy a szakmát mozgató, meghatározó és aktuális kérdésekről, ismeretekről információkat és korszerű tudást biztosítson. A szakmai szervezet 2025. március 5-én az Etele Plázában rendezi meg az év digitális marketing eseményét. A Digital Forum témái között kiemelt helyet kapnak a European Marketing Agenda 2025 által felszínre hozott témák, így a mesterséges intelligencia napi marketing és üzleti tevékenységekbe történő implementálásának széleskörű lehetőségei is.
( onBRANDS )