• Desztináció márka
    • Érdekes idézet
    • Érdekes kép / Videó
    • Fenntarthatóság / CSR
    • Info
    • Innováció
    • Interjú
    • Jog és márka
    • Karrier
    • Kimondom
    • Magánvélemény
    • Médiamárka
    • Reklám
    • Sportmárka
    • Személyes márka
    • Televíziós nézettség
    • Üzlet / Piac
    • carBrands
Keresés
ONBRANDS – ÉRTÉK ALAPON
    • Desztináció márka
    • Érdekes idézet
    • Érdekes kép / Videó
    • Fenntarthatóság / CSR
    • Info
    • Innováció
    • Interjú
    • Jog és márka
    • Karrier
    • Kimondom
    • Magánvélemény
    • Médiamárka
    • Reklám
    • Sportmárka
    • Személyes márka
    • Televíziós nézettség
    • Üzlet / Piac
    • carBrands
  • Üzlet / Piac

55 ÉV UTÁN ARCULATOT VÁLT AZ AKADÉMIAI KIADÓ

Több éve érett, hogy a kiadó megjelenése is szintet lépjen.

2025-01-30

1969 óta használja kiadványain az Akadémiai Kiadó a Magyar Tudományos Akadémia épületét ábrázoló, ikonikus logóját. Közel tíz éve a kiadó kínálata a könyvkiadás mellett digitális szolgáltatásokkal bővült. Az egyre hangsúlyosabb online tartalomkészítés és -szolgáltatás pedig szükségszerűvé tette a logó frissítését, amellyel a kiadó célja a hagyomány és a modernitás összehangolása, valamint a digitális felületein is markánsabb megjelenés és azonosíthatóság.

Az Akadémiai Kiadó Magyarország legrégibb, 1828 óta folyamatosan működő kiadója. Alapítója a Magyar Tudományos Akadémia, amelyről 1950-ben vált le teljesen és lett önálló arculattal rendelkező kiadóvállalat. 1969 az első év, amikor az eddig ismert, 55 évig használt logóval jöttek ki a művek. Az ikonikus arculati elem, ami a több mint fél évszázad alatt kiadott számtalan szótáron, tudományos művön és szakkönyvön szerepelt, az MTA épületét ábrázolta.

Akadémiai Kiadó régi logó:

Akadémiai Kiadó új logó:

A kiadó azonban 2016-ban jelentős digitális szolgáltatásokat vezetett be, így az online okoskönyvtárát, amely több száz magyar nyelvű kézikönyvet, szakkönyvet, felsőoktatási tankönyvet, jegyzetet tartalmaz teljes szöveggel, kereshető, jegyzetelhető, hivatkozható formában. A megoldással a kiadó célja az volt, hogy – az alapításkori akaratnak is megfelelve –, a hazai szerzők kéziratai minél gyorsabban és hatékonyabban eljussanak olvasóikhoz, a hagyományos könyvkiadásnál szélesebb körű terjesztést, nagyobb láthatóságot biztosítva a műveknek. Az Akadémiai Kiadó könyvkiadása az azóta eltelt években egyértelműen a digitális publikálás irányába tolódott el.

Tavaly az alapmegjelenésnek számító online kiadás mellett a műveknek már csak az egyharmada jelent meg nyomtatásban is.

Az eredetileg nyomtatásra készült logó azonban nem tartott lépést ezzel a hazánkban úttörőnek számító kiadói szereppel, és nem tükrözte a modern tartalomkészítés és -szolgáltatás szellemiségét. Az utolsó arculati felülvizsgálatra 2016-ban, a kiadó digitális szolgáltatásai (mersz.hu, szotar.net, akjournals.com, akcongress.com) megjelenésének egységesítésekor került sor, de a kiadói logó ekkor sem változott. A vékony léniákból álló embléma azonban már nem érvényesült megfelelően a digitális térben, különösen akkor nem, amikor a cég fent említett szolgáltatásainak logójával együtt szerepelt. Több éve érett tehát, hogy a kiadó megjelenése is szintet lépjen, és markáns arculati elemként jól funkcionáljon a nyomtatás mellett a digitális térben is.

„Az arculatváltás során fontos törekvésünk volt, hogy a logó alapeleme, a Magyar Tudományos Akadémia székházának képe a folytonosság miatt megmaradjon. Az új embléma az épületet robosztusabb, de egyszerűbb formában jeleníti meg, amely egyszerre modern és elegáns. Az új logó és arculati rendszer a nyomtatott anyagok mellett már a digitális térben is egységes, letisztult megjelenést biztosít. Az új színvilág, a fiatalosabb, modernebb arculat a kiadó szolgáltatásaihoz is jobban illeszkedő, összehangolt megjelenést nyújt a jövőben” – mondta el a logóváltásról Sári Erna, a kiadó marketingigazgatója.

A megújult logót és arculatot Gerhes Gábor, Munkácsy Mihály-díjas képzőművész tervezte, aki több könyvborítót, könyvsorozatot is készített már az Akadémiai Kiadónak. Az új logóval először Kérchy Anna A viktoriánus nonszensz poétikája és politikája c. műve jelenik meg nyomtatásban is, valamint kijön két, sokak által várt alapmű új kiadása is: Chikán Attila Vállalatgazdaságtan c. munkája és Veszprémi Tamás Általános kémia c. könyve.
( onBRANDS )

  • CÍMKÉK
  • Akadémiai Kiadó
  • arculat
  • logó
Megosztás
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
Viber
WhatsApp
Tumblr
Email
    Előző cikkFÓKUSZBAN AZ ELŐZETES MEGFELELÉS
    Következő cikkA LOUNGE COMM LETT A KIFLI.HU PR-ÜGYNÖKSÉGE
    onBRANDS

    KIMONDOM

    • A PÁPA – CONCLAVE

    5 LEGNÉPSZERŰBB

    TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG 2025.19.HÉT

    Televíziós nézettség

    TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG 2025.18.HÉT

    Televíziós nézettség

    A CARLSBERG EGY KÜLÖNLEGES KAMPÁNNYAL EMLÉKEZIK

    Üzlet / Piac

    AZ AI ÚJ KORSZAKA

    Üzlet / Piac

    TELEVÍZIÓS NÉZETTSÉG 2025.17.HÉT

    Televíziós nézettség

    Kőszegi András - Márkatanácsadó

    HÍRLEVÉL. ÉRTÉK.
    NEKED.

    FELIRATKOZOM

    IDÉZET

    • “A tudatos stílus nem a világ kedvéért történik, hanem azért, hogy méltó kapcsolatot ápolhassak magammal.”
      (KRISTÍNA SÁRKÁNYOVÁ)



    TÁMOGATÁS

    EGYÜTTMŰKÖDÜNK



    PARTNERÜNK






    • Kapcsolat
    • Impresszum
    • Médiaajánlat
    • Jogi tudnivalók
    • Adatkezelési tájékoztató
    Copyright © 2025. Minden jog fenntartva. onBRANDS
    Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomAdatkezelési tájékoztató
    Edit with Live CSS
    Save
    Write CSS OR LESS and hit save. CTRL + SPACE for auto-complete.