A Magyar Marketing Fesztivál legfrissebb Marketing Trendriportja szerint a 2025-ös év új kihívásokat és lehetőségeket hoz a KKV-k számára. A vállalkozás folyamatainak digitalizációja (köztük az AI bevezetése), a fenntarthatósági igények növekedése és a közösségi média szerepének további erősödése jelentik a legfontosabb irányokat.
A magyar vásárlók tudatosabbá válása folytatódik.
Többségük már felismeri a hamis webáruházat, igényli a biztonságos fizetési lehetőséget, sőt 67%-uk még bankkártya adatait sem menti el online. Kétharmaduk szívesebben választ olyan fenntartható márkákat, amelyek átláthatóan, felelősségvállalási programokkal és etikusan működnek. A vásárlók 60%-a már jobban bízik a felhasználók által generált tartalomban vásárláskor.
Az e-kereskedelemben továbbra is számítanunk kell a nemzetközi nyomásra, bár ez a folyamat lelassult. A vásárlók több, mint 60%-a már mobilról intézi a rendeléseit, kezd elterjedni a natív webshop mobil alkalmazás és a vásárlók 2/3-a leginkább a más felhasználók által generált tartalomra hagyatkoznak vásárláskor (pl. vélemény). A webshoposok kihívásai között a csökkenő vásárlóerő és a növekvő hirdetési költségek mellett az MI (mesterséges intelligencia) gyakorlati alkalmazása fog dominálni. Egy ami örök: az utánvétes fizetés továbbra is sláger.
Az influencermarketingben továbbra is hitelesebbek a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek. Az influencerek 40%-a már saját brand tulajdonos is, és mivel nézőket vonzanak, így minden eddiginél közelebb került a mainstream médiához is.
Az internet felhasználók 78%-a a közösségi médiát használja elsődleges információs forrásként. A Pinterest és a TikTok a legdinamikusabban növekvő platformok, miközben a Z generáció közel fele már a TikTok-ot használja Google helyett.
A legtöbbet használt kkv marketing eszköz a weboldal (a kkv-k 72%-ának van), a Facebook és egyéb közösségi oldalak. Ezt követi a Facebook és Instagram hirdetések, majd a szakértelmet igénylő SEO, Google Ads. A sor végén a klasszikus online marketing eszköznek mondható hírlevelek küldése és a kuponozás. A TikTok rohamosan terjed el a cégek marketing eszköztárában.
Az MI nemcsak lehetőség, hanem szükségszerűség a marketingesek számára. A szakemberek 92%-a ismeri a ChatGPT-t és több, mint fele használja is szövegírásra, információkeresésre és rutinfeladatok automatizálására.
A riport szerint a közösségi média, a fenntarthatóság és az adatvezérelt innovációk együttesen formálják majd a 2025-ös év marketingstratégiáit.
A Magyar Marketing Fesztivál 2025. január 23-án minden résztvevőnek részletes betekintést nyújt az aktuális trendekbe.
( onBRANDS )