A Lidl tovább erősíti a tudatos táplálkozás iránti elkötelezettségét oly módon, hogy termékválasztékát 2050-ig még inkább az ún. Planetary Health Diet (PHD)bolygóbarát egészséges étrendhez igazítja.
A Lidl az első kiskereskedő, amely a
termékkínálatában szereplő valamennyi élelmiszer-kategóriát átláthatóvá teszi mind a 31 országban,
ahol áruházaival jelen van, és ehhez a WWF módszertanát alkalmazza.
Az olyan globális kihívások, mint az éghajlatváltozás, a biológiai sokféleség csökkenése és a táplálkozással összefüggő betegségek kezelése érdekében
át kell alakítanI az élelmiszerrendszerEket.
A Lidl felismerve ezeket a sürgető problémákat és a felelősségét, hozzájárul a globális élelmiszerrendszer átalakításához azáltal, hogy ambiciózus célokat tűz ki teljes értékláncában. A vásárlók megtartják a termékválasztás szabadságát, de könnyebben hozhatnak fenntarthatóbb vásárlási döntéseket. Ennek érdekében a Lidl a WWF szakértelmének támogatásával tovább erősíti elköteleződését a Tudatos Táplálkozás stratégiájának céljai mellett mind a 31 országban, ahol áruházaival jelen van. A Lidl bővíti jelenlegi növényi fehérjékre vonatkozó intézkedéseit, és ambiciózus célokat tűz ki a bolygóbarát egészséges étrend (PHD) mindhárom egészséget támogató kategóriájában.
A tudatos táplálkozás, mint az egészség megóvásának és a természet védelmének motorja
„Annak érdekében, hogy az egyre növekvő világnépesség egészséges módon táplálkozhasson anélkül, hogy a bolygónkat túlterhelnénk, a globális élelmiszerrendszer átalakítása kulcsfontosságú. A Lidl már évek óta elkötelezett abban, hogy hozzájáruljon ehhez a célhoz a Planetary Health Diet étrend tudományos elmélete alapján. A WWF-fel mint tapasztalt partnerünkkel együttműködve a jövőben még nagyobb hatást szeretnénk elérni, és vásárlóinknak egy folyamatosan bővülő, az egészségesebb táplálkozásba jól beilleszthető, fenntarthatóbb termékválasztékot kínálni a tőlünk megszokott kedvező áron.” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Mariella Meyer, a WWF Svájc munkatársa hozzáteszi: „Örömmel tölt el minket, hogy a Lidl csatlakozott a Planetary Health Diet bolygóbarát egészséges étrendjéhez és alkalmazza a WWF Bolygóbarát Étrend Kiskereskedelmi Modelljét. Ez egy döntő lépés az élelmiszerrendszer átalakításában, hiszen a jelenlegi globális élelmiszerrendszer az élővilág és a természet pusztulásának első számú okozója. Azzal, hogy a Lidl növelni kívánja a növényi alapú fehérjeforrások arányát termékkínálatában, előtérbe helyezi az emberek és a bolygónk egészségét. Reméljük, hogy ez majd más kiskereskedőket is arra ösztönöz, hogy kövessék a Lidl példáját, és az állati eredetű termékekkel szemben nagyobb hangsúlyt fektessenek a növényi alapú termékválasztékra.”
Ambiciózus célok a növényi alapú fehérjeforrásokra és a teljes kiőrlésű gabonafélékre vonatkozóan
A Lidl holisztikus CSR-stratégiájának és táplálkozási koncepciójának részét képezi az a nemzetközi cél, hogy termékkínálatában 2030-ra 20%-kal növelje az értékesített növényi alapú élelmiszerek arányát (2023-as évhez viszonyítva). Mindezt a fehérjeforrásokra, a teljes kiőrlésű gabonafélékre, valamint a gyümölcsökre és zöldségekre vonatkozó célzott intézkedésekkel kívánja elérni. 2025-től kezdődően a Lidl évente jelentést fog készíteni az ezen a téren elért eredményekről, és az adatokat nyilvánosan hozzáférhetővé teszi. Az élelmiszer-kiskereskedő a WWF módszertanát követi a tudatos és egészséges táplálkozás népszerűsítése érdekében.
- Fehérjeforrások: 2022 óta a Lidl méri és elemzi a növényi eredetű fehérjeforrások arányát a termékkínálatában az állati eredetű fehérjeforrásokhoz képest. A Lidl Magyarország célja, hogy 2030-ra 15%-ra növelje a növényi alapú fehérjeforrások arányát az állati eredetű fehérjeforrásokhoz viszonyítva. Ez magában foglalja a hüvelyeseket, dióféléket és magvakat, hús-, tojás- és haltermékek vegán alternatíváit. 2024-től kezdődően a Lidl Magyarország az átláthatóság érdekében évente nyilvánosságra hozza a fehérjeforrások arányát.
- Teljes kiőrlésű gabonafélék: az élelmi rostok elengedhetetlenek a hosszú és egészséges élethez5. A Lidl Magyarország célja, hogy 2030-ra a teljes kiőrlésű gabonafélék arányát 15%-ra növelje a teljes gabona termékkínálatában (2023-as évhez viszonyítva). A Lidl ezen kívül 2030-ig minden releváns termékkategóriában legalább egy teljes kiőrlésű gabonafélét kínál majd.
- Gyümölcsök és zöldségek: a friss gyümölcsök és zöldségek a Lidl Tudatos Táplálkozás stratégiájának fontos részét képezik. A Lidl továbbra is minden nap friss termékek széles választékát kínálja vásárlóinak.
( onBRANDS )