A boltválasztást a hatodik helyen befolyásolják a sajátmárkás termékek, a vásárlók majdnem 60%-nál számít ez, amikor eldöntik, melyik üzletbe mennek be. A siker titka a jó ár-érték arányban rejlik, azaz viszonylag kedvező áron kapunk minőségi termékeket, ha sajátmárkást választunk. A jó áron adott minőség pedig azért lehetséges, mert számos addicionális költséget megspórol a gyártó, például a marketingre fordítandót, hiszen biztos vevőt talál abban az üzletláncban, amelyik saját nevére veszi a termékét. Az adott üzletlánc pedig épp a márkanév miatt nem adhat le az általa képviselt minőségből.
A gyártó biztos felvevő piacot talál, nem kell marketingre költenie és kalkulálni tud a kapacitásával. Az adott üzletlánc minőségi, a fogyasztói igényekre szabott terméket tud kínálni jó áron, a vevő pedig kedvező áron viheti haza a jó minőségű árut.
Tavaly az élelmiszerek 30%-át sajátmárkás termékekből vittük haza, míg a tisztító- és tisztálkodási szereknek a 20%-át.
A top kategóriák, amelyekben legszívesebben nyúlunk a nagy márkák helyett sajátmárkás termékekhez: a tisztítószerek, a tejtermékek, a testápolószerek, a háztartási papíráru, mint a WC papír, papírtörlő és a papírzsebkendő.
Természetesen különbözhetnek egymástól az üzletláncok sajátmárka stratégiái.
„Az Auchan sajátmárkás stratégiájának egyik fontos eleme az, hogy termékeink sokféle fogyasztói elvárásnak feleljenek meg. Az is találja meg nálunk, amit keres, akinek a legkedvezőbb ár-érték arány számít, és az is, aki valamilyen exkluzív termékre vágyik. Ennek alapján három kategóriába soroltuk a sajátmárkás termékeinket: az Auchan Tipp a legkedvezőbb árkategóriát jelöli, az Auchan Kedvenc a kiváló ár-érték arányúakat fedi le, az Auchan Collection pedig elsősorban a prémium minőségre helyezi a hangsúlyt. A másik, hogy nem csak élelmiszerben kínálunk sajátmárkás termékeket, hanem textiláruban, ruházatban, lakberendezésben és műszaki, elektronikai cikkekben is. A ruházati termékeknél az Inextenso by Auchan márka, a lakásfelszerelés és dekor osztályon az ACTUEL by Auchan termékeiből válogathatnak vásárlóink, az elektronikai részlegen Qilive, az illatszereknél pedig Cosmia néven találják meg” – mondta el Nagy Attila értékesítési igazgató.
Az Auchanban közel 7000 sajátmárkás termék található, 200 magyar gyártóval működnek együtt és 2000 körüli a kifejezetten hazai, saját fejlesztésű termékeik száma, ennek 76%-a élelmiszer. A „Gazdától az asztalig” programmal az élelmiszerek előállítását a teljes értékláncon át szigorúan nyomon tudják követni. A termékfejlesztésekhez a kölcsönös előnyök alapján választanak gyártópartnert. Az előírtaknál jóval szigorúbb minőségügyi szempontjaiknak való megfelelésért cserébe partnereik szabad kapacitásuk függvényében vehetnek részt a sajátmárkás portfólió kialakításában.
Az Auchan a sajátmárkás termékkel tud a legrugalmasabban reagálni a változó vásárlói igényekre. Ezeket a termékeket a vevőkkel és beszállítói partnerekkel közösen fejlesztik ki, amelyben a fogyasztói elvárás indítja el a folyamatot, és a végterméknél is mindig figyelembe veszik a vásárlói visszajelzéseket.
Januárban, az év végi kiköltekezés után különösen megnő az érdeklődés a kedvező árú sajátmárkás termékek iránt.
( onBRANDS )