A tavalyi nagy siker után ismét grafikai pályázatot indít Magyarország elsőszámú újrahasználható pohárrendszere, a Cup Revolution. A terveknek Magyarország 11 turisztikai térségének valamelyikéhez kell kapcsolódniuk, a cél ugyanis az, hogy a fiatalok fesztiválozás, bulizás vagy meccsnézés közben jobban megismerhessék az ország rejtett kincseit. A szervezők február 19-ig várják a pályázatokat, a legtöbb közönségi szavazatot kapó pályaművek rákerülnek a félliteres RevoCupokra.
A körforgásos megoldáson alapuló RevoCup már országszerte több mint 250 helyen megtalálható, mivel egyre több szolgáltató ismeri fel, hogy az újrahasználható poharakkal a hulladékmennyiség és a vízfelhasználás csökkenthető. 2024-ben 7 millió RevoCupot mostak el, ami azért is jó hír, mert egy 500 ml-es RevoCup már az 5. használat után kisebb hatást gyakorol a globális felmelegedésre, mint egyszerhasználatos társai.
Annak köszönhetően, hogy az évek alatt egyre több fogyasztó már nem hazaviszi, hanem körforgásban tartja a műanyag poharakat, előfordulhat, hogy amiből egyik héten még egy budapesti koncerten vagy egy veszprémi állatkertben ittak, azzal a következő héten például egy hévízi vagy gyulai fürdő bárjában találkozhatnak.
„Azzal, hogy országszerte egyre több partnerünk van a RevoCup-hálózatban, a turisztikai élet szereplőivé is váltunk. Az újrahasználható poharainkkal az emberek valamilyen élmény közben találkoznak, ezért arra gondoltunk, miért ne adhatnánk nekik újabb ötletet a kaland folytatására. Ez ihlette az újabb grafikai pályázatunk tematikáját” – mondta Maros Róbert, a Cup Revolution ügyvezető igazgatója.
Tavaly hirdették meg először a dizájnpályázatot, amire több mint 400 mű érkezett. A Cup Revolution most is legalább ennyi lelkes pályázót vár a Magyarország Turisztikai Térségei Dizájnpályázatra. A szervezők olyan digitális vagy kézzel rajzolt illusztrációkat várnak, melyek Magyarország 11 turisztikai térségéhez (Budapest környéke, Győr-Pannonhalma, Sopron-Fertő, Bük-Sárvár, Balaton, Pécs-Villány, Szeged és térsége, Gyula és térsége, Debrecen és térsége, Tokaj és Nyíregyháza, Mátra-Bükk) kapcsolódnak, azok jellegzetességeit mutatják be.
A beérkezett pályázatokból shortlistet alakít ki a szakmai zsűri, melynek tagjai Maros Róbert, a Cup Revolution ügyvezető igazgatója, Gazdig Bence grafikus-designer, a Gazduig Kreatív Ügynökség alapítója, valamint Donka Noémi utazó tartalomgyártó, a Papírszárnyak blog alapítója. A végső győzteseket közönségszavazással választják ki.
A legjobbnak ítélt illusztrációk felkerülnek a félliteres RevoCupokra,
az alkotóik pedig 50-50 ezer forinttal is gazdagodnak. A pályázók 2025. február 19-ig nevezhetnek a versenyre a 11kaland.cuprevolution.eu oldalon. A shortlistes alkotásokra a közönség február 26. és március 2. között szavazhat. A győztes poharak disztribúciója április közepén kezdődik, így elképzelhető, hogy a nyertesek a következő nyaralásuk alkalmával már a saját tervezésű poharaikba kapják az italukat.
„Nagyon jó volt látni, hogy a tavalyi pályázattal sikerült elérni azt a célt, hogy minél többeket ösztönözzünk a RevoCupok visszaváltására, és ezzel az ökolábnyom minimalizálására. Fejlesztéseink is ezirányba mutatnak, például útjára indítottuk a RevoBoxot, amelyet az első időszakban irodaházak, egyetemek és más intézmények menzáin, majd később az éttermi házhozszállítás teljes vertikumában szeretnénk bevezetni. Az újrahasználható elviteles dobozok segítségével jelentősen csökkenthető az ételszállítás és elviteles rendelések után keletkező hulladékmennyiség” – mondta Maros Róbert.
( onBRANDS )