
A Zwack Füves Bár adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, amely a marketing társadalmi hatásait és felelősségét helyezte középpontba. Az esemény célja az volt, hogy a szakma elismert szereplői összegyűljenek, megosszák dilemmáikat, és megvitassák a marketing jövőjére vonatkozó lehetőségeket.
A rendezvény fő kezdeményezője és házigazdája, Kovács Dávid (Zwack) kiemelte: „Jó volt megosztani egymással szakmai dilemmáinkat egy kötetlen, reflexiót és kapcsolódást segítő formában. A beszélgetés során olyan gondolatokat fogalmaztunk meg, amelyek valóban elgondolkodtatták a résztvevőket.”
Az esemény felvezető előadását Buvár Ágnes, az ELTE Ember-Környezet Tranzakció Intézet oktatója tartotta, majd egy kerekasztal-beszélgetés következett, amelyen – Kovács Dávid (Zwack) moderálása mellett – a szakma meghatározó szereplői osztották meg gondolataikat a témáról: Kovács András Péter (márka és marketingkommunikációs igazgató, Yettel), Kovács Gusztáv, Dr. (OTC marketing igazgató, TEVA), Liptay Gabriella (marketing és kommunikációs igazgató, KPMG), valamint Szinai Ádám (marketing és kommunikációs igazgató, CIB Bank).
A marketing felelőssége a többrétű változások korában: A szakemberek egyetértettek abban, hogy a marketing nemcsak egyfajta üzleti eszköz, hanem felelősségteljes szereplője is lehet a társadalmi folyamatoknak.
Kovács András Péter hangsúlyozta: „Szakemberként és magánemberként is cselekvőkként kell fellépnünk, és nem csupán elszenvedni a változásokat. Együttműködésre van szükség, mert csak így teremthetünk stabil alapot a jövő marketinggyakorlatai számára.”
Szinai Ádám a beszélgetés kapcsán kiemelte a valódi szakmai párbeszéd fontosságát: „Ez egy olyan beszélgetés volt, amely valóban bevonta a hallgatóságot, és segített közösen megvilágítani a marketing társadalmi szerepét.”
Liptay Gabriella szerint a szakmai közösségek felelőssége is nő a gyorsan változó piaci és társadalmi környezetben: „Ez az esemény pedig markánsan rávilágított arra, hogy a tudásmegosztás elengedhetetlen a felelős marketinggyakorlat kialakításában.”
Kovács Gusztáv hozzátette: „Az ilyen támogató, önreflektív környezet, illetve kezdeményezés kulcsfontosságú lehet abban, hogy stabilan álljunk az értékválasztásaink mellett.”
A párbeszéd folytatódik: A rendezvény egyértelmű üzenete, hogy a marketing társadalmi hatásáról szóló diskurzus elengedhetetlen. A Magyar Marketing Szövetség elhivatott abban, hogy teret adjon ezeknek a szakmai műhely-jellegű beszélgetéseknek, inspirálva a piac szereplőit az értékalapú marketinggyakorlatok továbbfejlesztésére.
( onBRANDS )