ELINDULT A TRAUBISODA GYÁRTÁSA A MÁRKA ÜZEMÉBEN

A ’70-es és ’80-as évek ikonikus brandje visszatér a hazai üdítőitalpiacra.

Megkezdte a Traubisoda gyártását a Márka Üdítőgyártó Kft., ezzel a ’70-es és ’80-as évek ikonikus brandje visszatér a hazai üdítőitalpiacra.

A Traubisoda gyártósorának a Márka felsőlajosi üzemében történő beindítása alkalmából megrendezett ünnepi rendezvényen Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó tulajdonos-ügyvezetője kiemelte: társaságuk alapvető stratégiáját jelenti, hogy minél több magyar brandet integráljanak cégükbe, így nagy céljuk volt, hogy a Márka és a Gyöngy után egy újabb tradicionális magyar üdítőital-brandet vezessenek vissza a piacra.

A 100 százalékban magyar tulajdonú, családi vállalkozásként működő Márka Üdítőgyártó 2025 elején kötött hosszútávú megállapodást a ’70-es és ’80-as évek meghatározó szénsavas üdítőitala, a szőlőízű Traubisoda gyártásának és forgalmazásának jogaira. A megállapodás ünnepélyes aláírására kedden Felsőlajoson, a Márka Üdítőgyártó üzemében került sor: az egyik legrégebbi magyar üdítőitalt, a Márkát 2007-ben a hazai piacra visszavezető és mostantól egy másik ikonikus magyar brandet, a Traubisodát is gyártó Márka Üdítőgyártó tulajdonos-ügyvezetője, Pécskövi Tibor és a Traubisoda védjegytulajdonosa, Deres Szabolcs látta el kézjegyével a megállapodást.

A megállapodás aláírása után pedig ünnepélyesen elindították a Traubisoda gyártósorát is.

„Alapvető stratégiánk, hogy a magyar brandeket begyűjtsük, így nagy célunk volt, hogy a Traubisodát is a cégcsoportba tudjuk integrálni” – mondta Pécskövi Tibor az ünnepségen tartott beszédében. A Márka Üdítőgyártó vezetője emlékeztetett arra, hogy cégük elsőként a Márka üdítőt hozta vissza a piacra, majd több mint két éve a Gyöngy üdítőt, most pedig a szőlőízű szénsavas üdítőitallal,

a Traubisodával bővült a hagyományos magyar brandekből álló kínálatuk.

A cégvezető elmondta: “a Traubisoda visszatérése három, már ismert ízzel indul: a klasszikus szőlővel, annak cukormentes, zéró változatával, valamint egy kékszőlő ízű variációval. A hagyományos receptúrán alapuló új termékkínálat egyik kiemelt eleme az egészségtudatos fogyasztók igényeit kiszolgáló cukormentes verzió. A vállalat célja, hogy az értékesítés 30 százalékát a zéró termékek tegyék ki.”

A Traubisoda újraindításával a Márka nem csupán egy jól ismert, nosztalgikus brandet hoz vissza, hanem egy

magasabb minőségi kategóriába is pozícionálja a terméket.

A jelenlegi piaci kínálattól eltérően a Traubisoda lényegesen magasabb gyümölcstartalommal készül, amely különlegessé teszi a hazai szénsavas üdítőitalok között.

A Márka gyártási jogát 2007-ben megszerző, és ezzel a legendás brand életében új korszakot nyitó, az üdítőitalt 2017-től – a zöldmezős beruházással felépülő felsőlajosi üzemében saját gyártás keretében – előállító Márka Üdítőgyártó vezetője kiemelte: “cégünknek az elmúlt hét év alatt sikerült eljutni oda, hogy négy gyártó gépsorral közel megtízszereztük a kapacitást, és jelenleg éves szinten 290 millió palackot vagyunk képesek legyártani.”

Mára a Márka választéka közel 200 terméket fed le, beleértve a szénsavas üdítőket, gyümölcsitalokat, ízesített vizeket és jeges teákat, továbbá a társaság palackozza az Adrenalin és Kobra energiaitalokat is. Ezzel a cég a hazai szénsavas üdítőitalok piacának második legnagyobb szereplőjévé vált, piaci részesedése meghaladja a 15 százalékot.

„Két igazi magyar termékcsalád, a Márka és a Traubisoda nagy találkozását hozta el a mai nap” – emelte ki az ünnepségen elmondott beszédében Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára. A Márka Üdítőgyártó üzleti eredményeit ismertetve kihangsúlyozta: 2019 és 2023 között a társaság árbevétele három és félszeresére nőtt, az exportforgalmuk pedig kilencszeresére, és jelenleg 174 főnek ad munkát a Bács-Kiskun vármegyei cég.

„Ezeket a sikereket pedig úgy tudták elérni, hogy a cég testvérpár tulajdonosa, Pécskövi Gábor és Tibor folyamatosan azt vizsgálta, hogy fejlesztések révén miként tudják egyre piacképesebbé, minőségibbé tenni a termékeiket” – tette hozzá az államtitkár, aki egyben annak fontosságát is kiemelte, hogy a cég az alapanyagokat – köztük a szőlősűrítményt – több magyarországi beszállítótól szerzi be.
( onBRANDS )