
Ünnepi díjátadón hirdette ki a Magyar PR Szövetség a PREXA (PR Excellence Awards) versenyének nyerteseit. Ismét a Noguchi lett az év ügynöksége, és a fődíjat is a Noguchi nyerte el a McDonalds számára készített „Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon” kampánnyal.
A PULLMAN BUDAPEST-ben hirdette ki az MPRSZ az ország legszigorúbb PR-szakmai díjának idei győzteseit. Az idén öt éves PREXA versenyre rekordszámú, 97 nevezés érkezett 15 iparágban és 13 kategóriában. Közülük választotta ki a húsz fős előzsűri a döntőbe jutott 62 pályaművet.
A Fődíjat a Noguchi nyerte a „Nyugati téri Meki – Megújul egy ikon” című kampánnyal, és ismét a Noguchi lett Az év ügynöksége is.
A Nemzetközi kategória nyertese a Mediator lett “Retailored Chances” kampányával, és az ezüstöt is a Mediator hozta el a “Refuse Cup – NO means NO!” kampánnyal.A Nemzetközi kategória bronz díját az Uniomedia kapta a “CIB Bank: WHERE I’M IN MY PLACE!” programért.
Két Különdíjat osztottak ki, az egyiket az SOS Gyermekfalvak kapta „Egyedül – akiket nem vesznek fel sosem” kampányért, a másikat az ELTE Informatikai Kar a “STEMStation@ELTE STEMPont” komplex pályaorientációs és tehetséggondozó programért. Utóbbi arany díjat is kapott a Társadalmi kommunikáció kategóriában.
A Storytelling kategória első helyét az AMC Networks International, a PR vezérelt integrált kampány arany díját az Erste szerezte meg.
A zsűri idén is nagyon szigorú volt, több kategóriában egyáltalán nem osztottak díjat. Minden pályázat shortlisten maradt az Általános hírnévmenedzsment kategóriában, de az Issue Management, a Belső kommunikáció, a Corporate Communications / Public Affairs, a Pro-bono, és a Kis költségvetésű kategóriákban sem született arany.
Az iparági kategóriákban a Művészet, az Építőipar, a Pénzügy, a Technológia, a Professzionális szolgáltató, az Egyház és a Non-profit kategóriákban nem osztottak aranyat, az Egészségügy és a Turizmus kategóriákban a Noguchi diadalmaskodott, az FMCG kategóriában a Next9 nyert.
Az Év Fiatal PR-szakembere díjat három kategóriában is átadták. Vállalati kategóriában Vorigin Dóra, a BioTechUSA PR és corporate communications team leadje, ügynökségi kategóriában Adravecz-Laufer Flóra, a Noguchi ügyféligazgatója, szabadúszó kategóriában pedig Belayane Najoua nyert.
Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke és Földes Veronika, a szervezet főtitkára a díjátadón köszöntötték a korábbi elnökség tagjait, akik segítségével megújult és nevet váltott a szövetség díja. Az elnök kiemelte: az elmúlt évek fejlesztéseinek következménye, hogy van egy önálló, nemzetközi zsűri által értékelt pályázati elem, az élő zsűrizés nem csak a díjak értékelését szolgálja, hanem szakmai, tudásmegosztó eseményként is működik. Fontos, tudatos törekvés, hogy a főzsűriben minden évben szerepet kapjon szakújságíró és egy társszakmai vezető is. Kiemelte, hogy “szövetségként felelősségünk a szakmai párbeszéd elősegítése, az évek alatt a visszajelzések, többnyire konstruktív javaslatok hatására számos ponton fejlődött pályázatunk kiírása. A tavalyi, inkább kritikus hangulatú díjátadó hatására olyan beszélgetés-sorozat indult el, amiben megvitattuk a PR-szakma, illetve az ügyfél-ügynökség viszony kihívásait. Úgy látjuk, ezt a nyitottságot, konszenzusteremtési szándékot értékelték az ügynökségek és a megbízók is, ami közrejátszhatott a rekordszámú nevezésben is.”
( onBRANDS )