SZENTKIRÁLYON KÉSZÜL A MAGYAR PIACRA SZÁNT PEPSI

„Szia, Kata vagyok. Van még egy Pepsid?”

Dobó Kata volt a házigazdája annak az eseménynek, ahol Balogh Levente, a Szentkirályi elnöke és tulajdonosa, valamint Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 tulajdonosa közösen jelentették be: mostantól Magyarországon, Szentkirályon készül a magyar piacra szánt Pepsi üdítők döntő többsége.

1971. február 23-a történelmi nap volt a Fővárosi Ásványvíz és Jégipari Vállalat gyárában: ekkor gördült le a szalagról az első, Magyarországon készült Pepsi üdítőital. Az amerikai márka áttörte a Vasfüggönyt, elhozta a magyaroknak a szabadság ízét, és azóta is töretlen népszerűségnek örvend a fogyasztók körében. A rendszerváltást követően a Pepsi a világ- és magyar sztárokat felvonultató reklámkampányaival vagy a Pepsi Szigettel építette a márkát, de amire szinte mindenki emlékszik, az Dobó Kata és legendás belépője: „Szia, Kata vagyok. Van még egy Pepsid?” A generációk kedvencévé vált reklámfilmet 1998-ban mutatta be a vállalat a színészi karrierjét akkor kezdő Dobó Katával, és a film azonnal „berobbant a köztudatba”.

Az idők változtak, és 2014-ben a Pepsi vezetői úgy döntöttek, több mint negyven év után elviszik Magyarországról az üdítő gyártását. De nem kellett sokat várni az újabb fordulatra. Balogh Levente, a piacvezető Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, valamint a Mattoni 1873 élelmiszeripari vállalatot tulajdonló olasz Pasquale-család összefogtak azzal a céllal, hogy a régió meghatározó ásványvíz- és üdítőitalgyártó cégcsoportját hozzák létre. A Pasquale-család 2018-ban megszerezte a Pepsico termékek forgalmazási jogát számos közép-kelet-európai országban, így a jogok Magyarországon a Szentkirályihoz kerültek. Ekkoriban a Pepsi üdítőket még külföldről hozták be kamionokkal és importból látták el a magyar piacot.

„Szia Levente! Van egy Pepsid?” – ezzel a kérdéssel lépett a Szentkirályi üzemcsarnokában kialakított színpadra Dobó Kata a mai Pepsi hazatérését ünneplő rendezvény házigazdája. Az eseményen Balogh Levente és Alessandro Pasquale bejelentették: hazahozták a Pepsi gyártását Magyarországra,

mostantól a Szentkirályi Magyarország szentkirályi üzemében készül a magyar piacra szánt Pepsi-termékek döntő többsége.

A Pepsi hazatérését az tette lehetővé, hogy a Szentkirályi Magyarország 2021-ben indult beruházás-sorozatának keretében egy új gyáregységet, valamint az azt kiszolgáló létesítményeket hozott létre. Ennek köszönhetően ezidáig több, mint negyven új munkahely jött létre, ami fontos a térségben élők számára.

De, ami talán még ennél is nagyobb jelentőségű, az a beruházás-sorozatnak köszönhető környezeti hatás. Mivel a Pepsi termékeket eddig külföldről hozták be, a kamionok évente 1,5 millió kilométert utaztatták az üdítőket, amely négyszerese a Föld és Hold közötti távolságnak. A magyarországi termelés beindulásával ennyivel kevesebb terhelés éri a környezetet. Emellett a beruházás „kék és zöld” elemek létrehozásával is kiegészült a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően: víztisztító egységeket alakítottak ki, véderdőt telepítenek.

„Kata azt kérdezte, van-e Pepsim. Most már van.” – kezdte ünnepi köszöntőjét Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke és tulajdonosa az avatásra érkezett 120 magyar és külföldi – köztük a Pepsico menedzsmentjéből érkezett – vendég előtt, majd az üzleti filozófiájáról beszélt: „Számomra a vállalkozás valódi szenvedély. A cégépítés, az új értékek létrehozása minden nap lelkesít; ebből nem tudok, és nem is akarok kilépni. És a jutalom nemcsak a pénzügyi siker, hanem az olyan pillanatok is, mint ez a mai.”

Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Balogh Levente üzlettársa így méltatta a vállalatcsoport történetének újabb pozitív „fordulatát”: „Magyarország és Szentkirály büszke lehet, hogy visszatért ide a Pepsi. Ez a beruházás azt bizonyítja, hogy Szentkirály képes világszínvonalon termelni, meg tud felelni a világmárkák által elvárt legszigorúbb minőségi követelményeknek is.”
( onBRANDS )