
A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. megbízásából készült 1040 fős reprezentatív kutatás megerősítette, hogy a jól beazonosítható védjegyek nemcsak a legismertebbek, de komoly hitelesítő erővel is bírnak a vásárlók számára. A megkérdezettek 90,6 százaléka ismeri a védjegyeket, és az összes vizsgált jelölés közül a leghitelesebbnek tartja. A védjegyekbe vetett bizalom a vásárlói döntésekben is jól tetten érhető, ugyanis a válaszadók 76,7 százaléka azt nyilatkozta, hogy rendszeresen tesz Magyar Termék védjegyes árut a kosarába.
A vásárlók elsősorban azt várják a védjegyes termékektől, hogy magyar munkaerő közreműködésével készüljenek, miközben nagyon megbízhatóak és szigorúan ellenőrzött minőségűek. E tulajdonságokat pedig a független védjegyrendszer teljes egészében garantálja. Nem meglepő, hogy a kutatásban résztvevők több mint fele minden vizsgált termékkategóriában elfogadhatónak tart valamilyen mértékű felárat a védjegyes termékekért, ami komoly versenyelőnyt jelent a védjegyhasználók számára.
„A Magyar Termék védjegy mára fontos igazodási pont a vásárlások során. A vevők egyre tudatosabbak: felismerik, ha hazai terméket vesznek, azzal nemcsak a megbízhatóságra szavaznak, hanem az itthoni cégek működését és a magyar munkahelyeket is támogatják” – hangsúlyozta Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Az említett kutatás eredményei alapján a védjegy ilyen szempontból is jól teljesít, hiszen a Magyar Termék védjegyeket használó cégek összesített éves árbevétele mára elérte a 4700 milliárd forintot.
„A Magyar Termék védjegyek iránti gyártói, kereskedői érdeklődés visszaigazolja a kutatás számait, hiszen mára 250 cég közel 6000 termékén látható ez az eredetet és megbízhatóságot tanúsító jelölés.” – emelte ki Benedek Eszter.
A gyártók összefogására van szükség
„A magyarországi gyártóknak továbbra is és egyre inkább össze kell fogniuk, és meg kell mutatniuk a vásárlóknak, hogy a hazai vállalatok is képesek világszínvonalú termékek előállítására, ezért érdemes keresniük a boltok polcain a megbízható minőségű, azonosíthatóan magyar árukat” – állítja Benedek Eszter.
A piaci verseny hatalmas, de az ügyvezető szerint a Magyar Termék ügye olyan közös érdek, amiért érdemes összefognia az egyébként többféle szektort magában foglaló védjegyközösségnek. Ehhez azonban az kell, hogy felismerjék a közös fellépésben rejlő lehetőséget, és ne aprózzák el az erre szánt erőforrásaikat.
( onBRANDS )