LENDÜLETBEN A FAGYASZTOTT PIZZA

18 millió darab, mintegy 6000 tonna fagyasztott pizzát toltunk le egy év alatt.

Magyarországon 2017. július és 2018 júniusa között 18 millió darab fogyott belőle, ez 6000 tonna pizzát jelent nyolcmilliárd forint feletti értékben. Ez közel egyötödével szárnyalja túl az előző évi azonos időszak értékbeli forgalmát, és mennyiségben is kétszámjegyű növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A legtöbb fagyasztott pizzát Budapesten és környékén vásárolják a magyarok. 

A pizza „ízdobogó” legtetején a sonkás áll, mennyiséget tekintve a piac negyede az övék. Szorosan nyomában következik a szalámis és az egyéb (hawaii, négysajtos; stb.). A sima sajtos után még a Margherita pizza kéredzkedett fel a top 5-be.

A fagyasztott pizza felülemelkedik a szezonalitáson, az évszakok változása nem érinti, forgalma folyamatos és egyre növekszik. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 42 százaléka, a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.

Az értékesített pizzák több mint kétharmada diszkontokból és szupermarketekből kerül a kosarakba: 100-ból 68 pizza innen kerül az asztalra.

„A fagyasztott pizza növekvő népszerűsége jól mutatja, hogy emelkedik a kényelmi termékek iránti kereslet. Érdekesség, hogy a gyártói és kereskedői márkák értékbeli aránya szinte azonos, 51 százalék a kereskedelmi márkák javára, vagyis a fogyasztók szívesen vásárolnak sajátmárkás fagyasztott pizzát is, sőt az előző évhez képest beelőzték a gyártói márkákat.” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

Kiszerelések tekintetében a 300-349 grammos fagyasztott pizzáké a piac értékbeli forgalmának több mint fele, a valamivel nagyobb, 350-399 grammos pizza a forgalom egyötödét viszi.
(ONBRAND)