Az elemzésből kiderül: a tíz fesztivál 2018-ban összesen több mint tízezer online és nyomtatott cikket, illetve rádió-tv tudósítást generált. Az IMEDIA becslése szerint a tíz fesztivál által négy hónap alatt lefedett
médiafelületek összértéke megközelíti az 3,6 milliárd forintot.
A sajtóban legnépszerűbb hazai fesztivál toronymagasan a Sziget volt, melyről idén csaknem 5.000 tartalom számolt be.
A TOP10 fesztivál Share of Voice elemzése azt mutatja, hogy a cikkek 43 százaléka kapcsolódik a Sziget Fesztiválhoz. A második és harmadik helyen, jelentős lemaradással, a VOLT, illetve a Balaton Sound állnak, őket a középmezőnyben a Campus-EFOTT-Művészetek Völgye-Ördögkatlan-FEZEN sorozat követi, 500-800 közötti cikkszámmal. A kisebb fesztiválok közül a Fishing on Orfű, valamint a Bánkitó kerültek még fel a legnépszerűbbek listájára, jelentősen leszakadva versenytársaiktól.
Az egyes fesztiválok által elért reklámegyenérték becslése alapján is a Sziget Fesztivál került az első helyre: megjelenéseinek hirdetési értéke meghaladta a másfélmilliárd forintot. (A reklámegyenérték becslést ad a médiamegjelenések forintosított értékére: a Sziget szervezőinek ennyibe került volna, ha az összes, őket említő tartalmat listaáron, hirdetésként vették volna meg.) A VOLT Fesztivál és a Balaton Sound generáltak még 500 millió forint feletti reklámegyenértéket, de még a kisebb fesztiválok is mind magasan az 50 milliós szint felett maradtak.
A médiamegjelenések 85 százaléka online jelent meg (9 000 írás), míg összesen több mint 1 200 nyomtatott cikk volt látható. Az IMEDIA által figyelt rádió- és televíziócsatornák több mint 400, a fesztiválokkal kapcsolatos riportot emeltek műsorukra. A legaktívabb médiaforrás az MTI volt, mely több mint 200 tudósításában számolt be valamely fesztivált érintő hírről. A legnagyobb látogatottságú oldalak közül az origo.hu és a blikk.hu tűntek a legfogékonyabbnak a fesztiválokkal kapcsolatos hírekre, de a hvg.hu vagy az index.hu is a lista első felén végezték.
(onBRAND)