AMIT AZ E-SPORTRÓL TUDNI KELL

Az e-sport történetében először a versenyek összdíjazása tavaly átlépte a 100 millió dolláros határt.

Egyre többször hallani az e-sportról, és a hazai e-sportolók, profi bajnokságok és rajongók száma is ugrásszerűen növekszik, mégis sok kérdés és kétely fogalmazódik meg a fejekben. A K&H e-kupa FIFA 19 bajnokság szervezői most összegyűjtötték a terület talán legfontosabb és legizgalmasabb tudnivalóit.

Először is fontos tisztázni, hogy az e-sport nem a sportágak videójáték verzióit jelenti, hanem a különböző videójátékok szervezett, versenyszerű megmérettetését.

Ebbe természetesen a klasszikus sportok videójáték verziói, mint a FIFA, az autóverseny játékok vagy a főként tengerentúlon népszerű NBA és Madden NFL versenyei is beletartoznak, de emellett ott vannak a valós idejű stratégia (real-time strategy – pl. Warcraft), a verekedős (fighting – pl. Streetfighter), a lövöldözős (first-person shooter, FPS – pl. CounterStrike: Global Offensive, CS:GO) és a többjátékos, online csatatéren folytatott (multiplayer online battle arena, MOBA – pl. League of Legends, LoL) játékok és egy egyéb kategóriába soroltak (pl. Hearthstone, World of Tanks) is.

Meg lehet ebből élni? A vérbeli profiknak igen, sőt, egyre jobban.

Hiszen az e-sport történetében először a versenyek összdíjazása tavaly átlépte a 100 millió dolláros határt, miközben az egyes e-sportolók díjazása – csakúgy, mint pl. a tenisz esetében – világranglistán folyamatosan nyomon követhető. Eszerint az első helyen jelenleg a német színekben induló Kuro “KuroKy” Takhasomi áll, több mint 4 millió dolláros összkeresettel, de a legtöbbet kereső magyar e-sportoló, Böröcz “Deadfox” Bence is közel 92 000 amerikai dollárt nyert eddig, ami kb. 24 millió forintnak felel meg. A szinte a semmiből előbukkanó Gabinho pedig a FIFA mezőny letarolása után 40 000 euróval lett gazdagabb a Budapesten tavasszal megrendezett első, nemzetközi, világszínvonalú e-sport rendezvényen. Vele egyébként a szeptember 30-án megrendezendő K&H e-kupa FIFA 19 bajnokságon is hamarosan találkozhatunk.

Aki pedig már visszább lépne a stratégiai gondolkodás és igen komoly koncentrációs képesség mellett tökéletes reflexet is igénylő profi karriertől,

egyre több különböző e-sport területen építhet karriert.

Így például ha szeret elemezni, illetve beszélni, az kommentátorként is részt vehet a versenyeken. Ezen a területen ugyanis a szakkommentátorok is olyannyira népszerűek, hogy gyakran az ő nevükkel harangoznak be egy-egy nagyobb e-sport eseményt – mint ahogyan a tavasszal Budapesten megrendezett V4 Future Sport Festival műsorvezetője, Paul “Redeye” Chaloner is húzóerő volt az e-sportolók és a rajongók számára egyaránt.

Hol vannak a nézők?

A már itthon is kb. 425 000 főre tehető e-sportolók mellett természetesen ott van az egyre nagyobb rajongói tábor is – legyen szó akár magáról az online játékról, akár a legprofibb e-sportolókról-, amit jól mutat, hogy

a közösségi felületeken az egyik legnépszerűbb tartalom a videójátékok bemutatása.

A hazai top 100-as youtuber listán előkelő helyet elfoglaló luckeY első FIFA 19 meccse FIFA_19_DEMO például a 60 ezres nézőszámot is átlépte.

A több mint félmillió feliratkozóval bíró vlogger ott lesz a játék most ősszel kiadott új verziójának első hivatalos hazai bajnokságán is, a K&H e-kupa FIFA 19 bajnokságon.
(onBRANDS)