MONICA LEWINSKY ELŐSZÖR MAGYARORSZÁGON

Az október 18-19-én megrendezésre kerülő BrandFestival sztárvendége lesz Monica Lewinsky, aki mára a cyberbullying és a nyilvános megszégyenítés elleni küzdelem egyik legelhivatottabb és legelismertebb szószólójává vált.

A Z-generáció figyelmét megragadó lelkesítő beszédeket tart, valamint emojikat is fejleszt a jó cél érdekében.

A BrandFestival idei tematikájában a legmeghatározóbb piaci és technológiai trendek közül a tartalomban a cyberbullying is kitüntetett figyelmet kap, melynek egyik legismertebb alakja Monica Lewinsky, aki az internetes zaklatás veszélyeivel és megoldási alternatíváival kapcsolatban tart előadást.

„Nagy öröm számomra, hogy az idén 17. alkalommal megrendezésre kerülő BrandFestival-on már olyan nemzetközi szinten híres előadót is köszönthetünk, mint Monica Lewinsky. Úgy gondolom, hogy a cyberbullying egy rendkívül fontos és meghatározó téma, amelyről egy olyan személy tud átfogóbb képet nyújtani, akinek személyes tapasztalatai és életútja is bebizonyította: számos aspektusból is érdemes megvizsgálni a média erejét és hatalmát.” – nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke.

A Vanity Fair fashion designer-eként is dolgozó Monica Lewinsky komoly misszióba kezdett. Meghurcoltatása és nyilvános megszégyenítése a 90-es évek végén kezdődött, amikor napvilágra került, hogy kapcsolata volt Bill Clintonnal, az Egyesült Államok akkori elnökével.

Magánszférája egy pillanat alatt megsemmisült, offline és online hadjárat indult ellene, hosszú évekre közmegvetés és gúny céltáblájává vált.

Botrányhősként a címlapokon találta magát, rövid idő alatt egy ismeretlen fehér házi asszisztensből széles tömegek előtt megszégyenített, ismert nővé vált, és ő lett a „zéró páciens” – az első, akinek hírnevét teljesen megsemmisítette az internet.

Véleménye szerint az internetes zaklatás, lelki terrorhadjárat. Ezért néhány évvel ezelőtt új misszióba kezdett, és mára a cyberbullying és a nyilvános megszégyenítés elleni küzdelem egyik legelhivatottabb szószólójává vált. Figyelmeztetni szeretné egyrészt a fiatalokat, hogy legyenek rendkívül óvatosak, mert a legapróbb hiba elkövetésével is árthatnak maguknak. Másrészt úgy véli, hogy a #metoo mozgalomnak köszönhetően olyan erőt kapnak a hatalmi egyenlőtlenség következtében sérelmet elszenvedő nők, amely az ő meghurcoltatása idején nem állt rendelkezésére.

Több alapítvánnyal (Diana Award’s Anti-Bullying Programme, Childhood Resilience Foundation – #ClickWithCompassion) és vállalattal működik együtt, hogy harcoljon az internetes megfélemlítés ellen.

A Vodafone-nal közösen létrehozta a #BeStrong, vagyis #LégyErős emojikat és szimbólumokat, melyek támogatást közvetítenek.

Bátor és lelkesítő beszédeiben alaposan körbejárja a nyilvános megszégyenítés, a média és internet általi totális megsemmisülés témakörét. A személyes tapasztalataiból merítve arra is választ ad, hogy miképpen lehet talpra állni egy ilyen helyzetben.

Aktív közszereplőként nagy hatású beszédet tartott a Szégyen ára” címmel a TED-en, melyet majd 13 millióan néztek meg eddig, és a Forbes Under 30 Summit eseményen, valamint a Cannes-i Reklámfesztiválon.

 

 

A SuperNow generáció jövőbeli munkaerő-potenciálja nagymértékben függ attól, hogy gyermek- és fiatal felnőttkorban mennyire támogató környezetben szerzik meg az érvényesüléshez szükséges kompetenciákat.

Az online zaklatás, nyilvános megszégyenítés a tinik között számít igazán veszélyesnek.

Míg az osztályban ott a tanár, addig a chatszobákban, Viber- és WhatsApp-csoportokban nincs igazán kontroll. Az UNICEF és az Ipsos közös, 25 országban végzett kutatásából kiderül, hogy a magyar 5–8. osztályos gyerekek közel 80%-a az internetes bántalmazást súlyosabbnak tekinti a bántalmazás egyéb formáinál. Az áldozatok 93%-a élt át magányt, szorongást, negatív érzelmi vagy depresszív tüneteket a zaklatás következtében.

A BrandFestival Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. Az idén 18. alkalommal megrendezésre kerülő BrandFestival-on, a „Heroes & Stories” alapgondolat mentén elemzi a jövőt a több, mint 100 előadó.
(onBRAND)