Hétfőn mutatták be a Superbrands rendezvényközpontjában a Branding 2018 whitepaper-t, melyben 20 szakértő osztotta meg gondolatait az idei év trendjei alapján a márkaépítésről.
A tavalyi év után immár másodszor megjelenő kiadvány fő üzenete, hogy a vezető cégek igyekeznek a világon középpontba helyezni a fogyasztóikat: közhelynek tűnhet, mégis forradalmi szemléletváltást hoz a cégek életébe és átalakítja azt, ahogy a márkák kommunikálnak. Hogy miért? Mert megszoktuk, hogy kampányokban, TV spotban, bannerekben, posztokban gondolkodunk, pedig a másik oldalon a vevők fejében mindez másképp áll össze.
Soha még nem volt ennyire a felhasználók kezében a kontroll:
releváns, azonnali kizökkentés nélküli márkaélményt akarnak megélni csatornáktól függetlenül, 0-24 órában. Felmérések szerint ezek az élmények legmeghatározóbbak a vásárlási döntéseknél és a fogyasztók közel a fele tovább áll, ha a márka nem a személyre szabott igényeire reflektál. Hogyan tudnak a márkák reagálni ezekre a változásokra? Miért kell foglalkozni a munkavállalói márkaépítéssel és az ügyfél élménnyel? Milyen eszközök állnak ehhez rendelkezésre?
“A Branding 2018-ban arra vállalkoztunk, hogy szerzőtársainkkal áttekintjük a márkaépítésre nagy hatást gyakorló trendeket és az ezekre reagáló márka stratégiai irányokat. Kiemelten foglalkozunk az ügyfél élmény területével, márkaélményre gyakorolt hatásával. Hiszünk abban, hogy a koherens márkaélményhez szükség van az elégedett és elkötelezett munkatársakra: bemutatjuk a munkáltatói márkaépítés külső brandre gyakorolt hatását és pár hazai jó gyakorlatot is.” – mondta Duca Andrea a kiadvány társfőszerkesztője.
A kiadványban azt az eszköztárat is bemutatják, mely a bizonytalan, folyton változó üzleti, társadalmi, technológiai trendek közepette is releváns stratégiát segít kidolgozni és folyamatosan frissíteni. Káli György a kiadvány másik társfőszerkesztője szerint “a design gondolkodás és azon belül a service design a fogyasztó központú tervezés népszerű módszerévé vált, melyet egyre szélesebb körben használnak itthon is”.
A fogalmi bevezető mellett a Branding 2018 whitepaper áttekinti az új márkaélmény tervezés módszerének a hagyományos marketing tervezéstől való különbözőségét, újdonságát, másrészt azokat a belépési pontokat, ahol egy-egy szervezet be tudja építeni az életébe a design szemléletet és módszereket.
Dr. László Géza – aki a kiadvány sorozatot 2017-ben megálmodta és elindította – véleménye, hogy “a telekommunikációs vagy az energetikai szektorban a szakemberek időről időre összeállnak és a legfrissebb technológiai vagy szabályozási trendeket megpróbálják közérthetően megfogalmazni. Különböző díjazási rendszerekkel és kutatásokkal foglalkozó cégcsoportjuk fontosnak tartotta, hogy a márkaépítéssel kapcsolatban is elinduljon egy ilyen közös gondolkodás Magyarországon. Az idei évben a háttérmunkában szövetségesre is találtak, így immár két csapat – a Superbrands Magyarország és HD Group – biztosította a feltételeket ahhoz, hogy a szakmai kiadvány létrejöjjön és betöltse feladatát.”
(onBRANDS)