BLACK FRIDAY, VAGY MIFENE

Fogyasztói társadalom. Mohóság.

Az idei Black Friday akciókhoz már a kereskedelem szinte minden szegmense csatlakozott és ez már nem feltétlenül csupán évi egy pénteki napot jelent. Sokkal inkább egy olyan dedikált akció hullámot, amit bátran nevezhetünk akár már így is: Black Friday, Black Month, Black Year.

Bizonyára a pillanatnyi árbevétel könnyen elvakítja a kereskedőket, vállalkozókat, de sajnálatos módon, azon kívül, hogy ebben az őrületben, a hatalmas zajban nehéz és meglehetősen költséges kitűnni. Hosszabb távon nem a versenytársat, hanem saját magukat nyírják ki.

Két oka is van ennek. Az egyik, hogy az online térben látszani, az azt is jelenti, hogy rengeteget, egyre többet kell költeni. Ha az óceánba egy pohár vizet öntünk, attól még nem lesz áradás.

A másik rossz hír, hogy mindig lesz olcsóbb és az alacsony ár pedig előbb-utóbb megöl.

Folyamatos Akció, Akció, Akció! Ehhez szoktatták a vásárlókat, így az igazi értéket észre sem veszik. Túlárazott termékek akciózva, minimalizált nyereség, vagy akár veszteség. Kinek jó ez? Egészséges nyereséget erős, érték alapú márkák hozhatnak.

Itt lenne az ideje a kereskedőknek is,  hogy ne csak romboljanak, hanem építsenek is.
( Kőszegi András )