Összesen több mint másfél milliárdos forgalommal zárják az évet a hazai food truckosok: 2018-ban 250 rendezvénynapon összesen 750 ezer embert szolgált ki 150 kocsi, amelyekből több mint kétmillió terméket adtak el.
Már most látszik, hogy sikerekben gazdag 2018-as évet zár majd a truckokat egybegyűjtő Food Truck Show Hungary. A rendezvények mellett a cég életében
egyre fajsúlyosabb szerepet játszik a catering szolgáltatás,
amelynek nagy előnye, hogy a megszokotthoz képest újszerűbb, frissebb gasztronómiai választékot kínálnak. Ráadásul mobilitásuk révén az ország bármely szegletébe könnyedén eljutnak a komplett konyhai technológiával felszerelt egységeikkel.
A Food Truck Cateringben rejlő lehetőséget már olyan nagy cégek is felismerték, mint az Opel, a Ford és a Telekom. Emellett sokan már egy 50 fős csapat számára, akár esküvőre vagy születésnapra is igénybe vették a szolgáltatást.
„A 2018-as év nemcsak a megnövekedett kereslet szempontjából volt átütő. A food truck szcénában egyre többen kínálnak egzotikus ízvilágú ételeket is, a BBQ soha nem látott népszerűségnek örved, de a topp termékek között még mindig élen jár a hamburger.” – értékelte a 2018-as évet Vad-Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke és a Food Truck Show főszervezője.
A céget és az egyesületet egyaránt meghatározza a műanyagmentességre és a környezettudatosságra való törekvés: a tányérok, poharak, evőeszközök papírból, vagy egy műanyag hatású, növényi rostokból készült anyagból, az un. PLA-ból (poly lactic acid) készülnek.
2019-től kizárólag alternatív, környezetbarát eszközökkel dolgoznak.
A Food Truck Show példáját követve már az egyik legnagyobb áruházlánc is lépéseket tett a környezettudatosság felé, emellett a Heineken és a Sziget Kulturális Menedzser Iroda által szervezett fesztiválok, a Sziget, a VOLT és a Balaton Sound is zöld útra lépett.
(onBRANDS)