A világ 40 kiemelkedő női focistája gyűlt össze a Nike eseményén Párizsban, hogy együtt mutassák be 14 ország nemzeti mezét, amelyeket a játékosok a nyári, Franciaországban rendezett női labdarúgó világbajnokságon viselnek majd.
A női anatómia sajátosságait és a fenntarthatóságot szem előtt tartó kollekció mellett a márka számos további programmal is segíti a nők sportolását.
Ennek keretében három éven keresztül a sportszergyártó biztosítja a hivatalos focilabdát a liga mérkőzésein, valamint támogatja az UEFA Together #weplaystrong kezdeményezését, amelynek
célja, hogy öt éven belül Európa vezető női csapatsportjává tegye a futballt.
„Hisszük, hogy ez a nyár egy fordulópont lehet a női labdarúgás népszerűségének történetében. Szeretnénk, hogy ez az energia és részvétel kiterjedjen minden sportágra.
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy továbbra is az élsportolók első számú támogatói legyünk, már az alapoktól kezdve segítsük a jövő generációit a fejlődésben, és még több innovatív terméket alkossunk a nők számára.” – mondta Mark Parker, a NIKE elnök-vezérigazgatója.
A 14 nemzeti mez tervezési folyamata a profi női focisták visszajelzései alapján indult el, majd 4D-s szkenneléssel és mozgásfelvételek készítésével folytatódott a Nike Sport Research Lab kutatólaboratóriumában. A sportszergyártó a méretek széles skálájáról is gondoskodott: a 2019-es tavaszi-nyári sportmelltartó-kollekció a női anatómia sajátosságaira szabva 57 féle fazonban, 44G-ig terjedő méretezéssel érhető el, ennek köszönhetően a nők rugalmasan választhatnak a testükhöz tökéletesen illeszkedő darabot. A most bemutatott nemzeti mezek tervezésénél a funkcionalitás mellett a fenntarthatóság is fontos szerepet kapott. Erre számos kreatív megoldást dolgozott ki a márka, mint például a növényi alapú festék, a felesleges Flyknit szálak összegyűjtése új felsőrész megalkotásához, az innovatív Flyleather anyagban pedig legalább 50%-ban újrahasznosított valódi bőrt találunk. Emellett
minden Nike futball felszerelés újrahasznosított palackokból készül.
2010 óta több, mint 6 milliárd palackot használtak fel újra Nike termék megalkotásához, az éves volumen pedig meghaladja az 1 milliárdos mennyiséget.
A Nike programjai keretében Észak-Amerikától kezdve Kínáig bezárólag számos kiemelkedő női sportolót támogat. A focin túl a márka a női kosárlabda előmozdítása területén is aktív, valamint 200 egyetemmel együttműködésben összesen több, mint 25 000 női sportolót támogat különböző sportágakban az Egyesült Államok területén.
A lányok sportolása a világon még sok helyen korlátokba ütközik, ezen a sportszergyártó a helyi közösségekkel kiépített partnerségek révén (pl. helyi női edzők támogatásával) és a kifejezetten a lányok számára készült innovatív termékeivel igyekszik segíteni. Egyik programja keretében iskolákon és egyéb közösségi szervezeteken keresztül Nike Pro hidzsábot és női sportmelltartókat juttat el nélkülöző fiatal lányoknak.
( onBRANDS)